La distància que ha imposat el coronavirus entre artistes i espectadors ha fet que els teatres s’hagin hagut de reinventar. Amb els teatres tancats i les funcions cancel·lades, han proliferat les iniciatives per mantenir viva l’escena. Així doncs, són molts els teatres, companyies i productores que han ofert obres i activitats diverses per gaudir-ne des del sofà de casa. S’han après noves maneres i s’han inventat noves fórmules que, lluny de desaparèxer, encara continuen malgrat que, poc a poc, tot vagi tornant a la normalitat.

El Grec de proximitat

El coronavirus ha fet que el Festival Grec no s’hagi pogut celebrar amb total normalitat i que un seguit de sales de proximitat hagin hagut de suspendre espectacles programats al Grec. Davant d’aquesta situació, el festival ha posat en marxa un espai virtual mitjançant el qual, les sales petites impulsen una sèrie d’accions que els permetran mantenir la participació al festival amb propostes vinculades a l’Amèrica Llatina.

El Teatre Akadèmia al Grec de Proximitat

El Teatre Akadèmia estrenarà al setembre l’espectacle ‘Winnipeg’, que s’hauria d’haver vist aquest mes de juliol dins el Grec. Abans, però, ofereix dues activitats promocionals de la peça de forma telemàtica. El passat 7 de juliol es va publicar una peça de videoart a partir de l’obra, i el proper 23 de juliol es farà la xerrada ‘Dramatúrgia a partir d’un còmic’, via Zoom, que comptarà amb la participació de Laura Martel, guionista del còmic i autora de l’obra de teatre ‘Winnipeg’ i també amb Laura María González i Norbert Martínez, actriu i director de ‘Winnipeg’, respectivament. ‘Winnipeg’ és un cant a l’esperança i una crida contra l’oblit; l’obra recorda el moment en què el poeta Pablo Neruda i el ministre d’exteriors del govern xilè Abraham Ortega van obrir les portes del país a més de 2.000 republicans espanyols exiliats.

#Grecdeproximitat al Versus Glòries

La Sala Versus Glòries viatja a Cuba de la mà de l’Abel González Melo i Dagoberto Rodríguez, amb l’espectacle ‘Fuera del juego’ que arribarà físicament al teatre la primavera de 2021. Abans, però, es faran dues trobades virtuals via zoom al voltant de l’obra i el teatre cubà, amb inscripció totalment gratuïta.

  • Dimarts 14 de juliol, a les 19 h, tindrà lloc la xerrada ‘El artista cubano entre el miedo y el poder’, una reflexió a partir de l’espectacle ‘Fuera del juego’ que comptarà amb un col·loqui amb la companyia.
  • Dimarts 21 de juliol, 19 h, es farà la xerrada ‘Sociedad, política y teatro en la Cuba actual’, amb el dramaturg i director Abel González Melo.

Teatre en 3 minuts a 2metres

L’Institut Ramon Llull impulsa un programa de dramatúrgia contemporània internacional en format de càpsules de vídeo de 3 minuts. El nou projecte en línia ha estat creat conjuntament per l’Institut Ramon LLull, Temporada Alta (Girona) i la Sala Timbre 4 (Buenos Aires) i compta amb la col·laboració de la Sala Verdi (Montevideo). En el context de mobilitat internacional restringida causada per la covid-19, el Llull ha posat en marxa un programa pilot de vídeos de lectures dramatitzades, de 3 minuts de durada, per a la seva difusió en línia que s’aniran penjant a les xarxes socials de dels col·laboradors del projecte durant els mesos de juliol i agost, començant el dia 7 de juliol. Els dramaturgs que formen part del projecte han pogut triar qui interpreta els seus textos i, en algun cas, són ells mateixos els encarregats de la posada en escena. Gairebé totes les càpsules de vídeo han estat enregistrades en format domèstic i amb un dispositiu mòbil amb l’objectiu de permetre als actors i als autors oferir-nos una proposta fresca i directa creada durant el desconfinament, que ha tingut com a tema comú de les obres el lema “A dos metres”. Aquest format vol generar proximitat i complicitat amb l’espectador durant un desconfinament que està marcant distància social, restringint la mobilitat i la possibilitat de trobar-se.

Sala Bis (Fundació Romea)

Durant el confinament, el Grup Focus ha proporcionat una sèrie de continguts audiovisuals, i ara la Fundació Romea proposa afrontar l’inici de temporada tornant a la reflexió sobre el fet artístic. Aquest mes de juny presenta al seu portal web la Sala Bis, una sèrie de peces audiovisuals breus (entre 10 i 20 minuts) realitzades pels artistes que han presentat propostes a la Fundació Romea la Temporada 2019 – 2020 en què es busca aprofundir en els mecanismes de la creació d’aquests espectacles i propiciar una nova reflexió sobre creació i idees.

La sala Bis de la Fundació Romea pretén oferir una ampliació d’allò que es va veure al teatre i és també una oportunitat perquè qui no va poder assistir-hi descobreixi la darrera programació de la Fundació Romea, en format audiovisual i amb nous continguts, a través de les reflexions dels seus creadors. Alguns dels artistesque hi participaran són la perita cal·ligràfica, tècnica en anàlisi documental i lingüista forense Mireia Hernández; el reconegut coreògraf i ballarí Cesc Gelabert; l’escriptor i cineasta Albert Serra; el novel·lista Eduard Márquez i el pintor Gino Rubert, artista que també serà l’encarregat d’ obrir la temporada de la Fundació Romea 2020/2021 amb un nou espectacle al Teatre Romea.

El primer Bis és sobre ‘Diseccionar una falsificació’ i va a càrrec de Mireia Hernández i la seva germana bessona:

Càpsules de teatre familiar

La Xarxa d’Espectacles Infantils i Juvenils ha ideat una programació de teatre familiar online que va arrencar coincidint amb el que hauria estat el Festival Internacional de Titelles. La proposta són unes càpsules de 20 a 25 minuts de durada que es podran veure a YouTube i estaran dinamitzades per La Roda Produccions, amb un actor que explicarà la temàtica de la sessió que es veurà aquell dia, ja sigui teatre, titelles, dansa o música. També proposarà activitats paral·leles per fer amb la família, com ara manualitats, així com un petit fragment d’un espectacle (en cada sessió participarà una companyia diferent, aportant un fragment del seu espectacle). La idea és oferir programació cada 15 dies, fins a finals del 2020. En total seran 12 càpsules, que finalitzaran en el moment en què es pugui tornar a la normalitat al teatre.

TeatreZoom

TeatreZoom és un cicle de videoconferències que connecten públic, artistes que tenen en cartera una proposta escènica i membres de la crítica. En la seva primera edició, entre juny i desembre de 2020, hi ha programades més de 20 sessions amb artistes de tota mena, emergents i consagrats. Es considera una iniciativa solidària ja que les sessions són de pagament (l’aportació de l’espectador permetrà compensar artistes i difondre espectacles de petit i mitjà format), però alhora donen dret a una reducció del 20% de l’entrada per a l’espectacle que es promocioni en cada cas. Mercè Arànega serà l’actriu que obrirà el cicle el proper dijous 18 de juny a les 18 hores. Altres artistes que participaran en la sessió són Joel Joan i Héctor Claramunt (2 de juliol), Clara Segura i Bruno Oro (9 de juliol), Assumpta Serna (16 de juliol), Joan Pera (23 de juliol), Llàtzer Garcia (10 de setembre), Jordi Prat i Coll (1 d’octubre), Denise Duncan (15 d’octubre), Sol Picó, (22 d’octubre), Clara Peya, (29 d’octubre), Mario Gas (5 de novembre) o Mar Gómez (19 de novembre) entre d’altres. En principi, hi haurà una sessió cada dijous a les 18h (excepte en el mes d’agost, que es pararà l’activitat), i algunes sessions extres que es puguin convocar. Aquí podeu consultar totes les accions previstes.

Sala Fènix Streaming

A partir del 12 de juny, la Sala Fènix obrirà un nou perfil online, on oferirà espectacles pensats específicament per ser vistos en streaming i en directe. De moment, pel juny, hi ha previstos tres espectacles ja habituals de la sala: El 29 de juny, serà el torn de ‘Cándida’, d’Anna Tamayo, un espectacle feminista que ja ha estat dues temporades a la sala Fènix.

La iniciativa ‘Sala Fènix Streaming’ serà possible gràcies a la col·laboració amb el portal català Scenikus Streaming, una plataforma de venta i distribució online que s’ha reconvertit durant la pandèmia per fer vídeos en streaming. Les activitats seran sempre a les 21 h i duraran una hora (entre la benvinguda, l’espectacle en si i un torn de preguntes). Tindran un preu simbòlic d’1,99 euros, i és que l’objectiu de la sala és arribar al major número de visites possible.

 

Brossa escenari virtual

L’Escenari Brossa estrena nou format: el Brossa escenari virtual, un espai d’exhibició a través de la plataforma Zoom que té per objectiu mantenir l’activitat teatral durant els mesos de juny i juliol, amb obres, emeses en directe, que estan creades especialment per aquest suport. La sala física no obrirà fins al setembre, però amb aquest format, es pretén donar suport a les companyies i seguir amb la creació, en un moment més necessari que mai donat el context d’aturada que pateix el sector. Les sessions seran gratuïtes però amb aforament limitat, prèvia reserva de plaça a través del web del teatre.

El Primer Brossa

‘El Primer Brossa’ és la peça encarregada d’obrir l’escenari virtual. L’obra vol retre homenatge als primers textos dramàtics de Joan Brossa que encara es van escriure al voltant de Dau al Set: en una context de postguerra dura, un grup d’artistes i intel·lectuals, entre ells Joan Brossa, actuaven amb la intenció de fer sobreviure el moviment d’avantguarda artística previ a la guerra. Molts dels textos estaven pensats per a representar-se entre amics, i és per això que col·locar-los en un escenari virtual és una bona opció. L’espectacle es podrà veure diumenge 21 de juny a les 12 h,  diumenge 28 de juny a les 19 h i diumenge 5 de juliol a les 12 h.

‘Compartir ubicació’

Divendres 19 de juny a les 22 h, David Planas i Meritxell Yanes van estrenar l’espectacle ‘Compartir ubicació’, una experiència teatral interactiva i innovadora, amb text de Cristina Clemente i Marc Angelet, que es podrà veure en directe a través de la plataforma Zoom. La proposta neix després de replantejar-se el futur artístic a causa de la situació provocada per la COVID-19, en què durant el confinament les xarxes socials i les plataformes de videotrucades han pres una gran importància i han esdevingut claus per treballar i socialitzar-se. ‘Compartir ubicació, una nova manera de viure (o patir) el teatre’ és una obra en viu i en directe on el públic que hi està connectat hi té un paper actiu, ja que haurà de resoldre enigmes i trobar informacions perquè la història pugui evolucionar. Pensat per a un públic adult i juvenil, la història gira al voltant del confinament: dos dies després de declarar-se l’estat d’alarma, la Meri està confinada a casa amb el seu fill de sis anys. La seva parella, en David, és fora de casa i no sap ni quan ni com podrà tornar. De sobte, la Meri sent sorolls al pis de dalt, on no viu ningú en teoria. Les coses es complicaran i la parella viurà una nit molt intensa, amb l’ajuda del Club de lectura de la Meri i els amics de l’esplai del David. L’espectacle s’estrenarà el 19 de juny a les 22h, i els dies 27 de juny i 2 de juliol es faran més representacions. Les entrades per l’estrena costen 10 € i es poden comprar en aquest enllaç. Per les altres funcions, el preu és de 20 € i les entrades les trobareu en aquest altre enllaç.

Mentalisme virtual amb Luis Pardo

El mentalista Luis Pardo ha aprofitat el confinament per presentar dos espectacles virtuals de mentalisme en viu, que està fent a través de l’eina Zoom. ‘Virtualmente conectados’ i ‘¿Hay alguien ahí?’ estan pensats especialment per participar-hi de forma exclusivament virtual. El primer és un espectacle en que el mentalista jugarà amb el cervell dels espectadors a través de jocs amb objectes com claus, papers o el propi smarthpone, per a demostrar que el mentalisme és possible també a través de la pantalla de l’ordinador, a quilòmetres de distància, i que les nostres ments estan connectades. El segon, en canvi, s’endinsa en el món de l’espiritisme i les arts obscures, amb un espectacle només apte per a majors d’edat i amants del terror i els fets paranormals.

  • ‘Virtualmente conectados’. Dijous 2 de juliol a les 20.30 h (15 €). Comprar entrades
  • ‘¿Hay alguién ahí?’. El dia 13 de cada mes a les 22 h (18 €). Comprar entrades

A més a més, Luis Pardo ha obert el primer espai dedicat exclusivament al mentalisme a Espanya, després que pel coronavirus hagi hagut de retrassar-ne la inauguració. La programació començarà amb l’espectacle ‘Clan Destino Mental’ i seguint totes les normes de seguretat necessàries.

‘Charlas confinadas’ a La Badabadoc

Des del mes de maig, La Badabadoc ofereix unes xerrades que busquen apropar aquells actors i creadors que han passat per La Badabadoc al públic general, a partir d’explicar-nos les seves exèriències, anècdotes sobre la situació actual, projectes de futur, etc. La primera edició va estar enfocada als actors i ara tot just ha començat el volum 2: Creadors. Es va estrenar dijous passat amb Adrián Canale i aquest dijous serà el torn de Nelson Valente. Aquests diàlegs, en directe, es duen a terme al perfil social de la sala a la plataforma Facebook, cada dijous a les 20:00h.

Oracle Theatre

Oracles Theatre promou propostes online per al seu públic durant el confinament. El fet de no poder realtizar la seva activitat de micròfon obert amb normalitat, els ha fet pensar en noves alternatives per no haver d’aturar els seus espetacles. Així doncs, els esdeveniments ‘Open Mic Miracle’ es reinventen en una ‘Quarantine Edition’, que permet celebrar-los de forma virtual. Presentats per Michaela Kaufman i Orland Verdú, les sessions de micro obert ofereixen la possibilitat de participar-hi com a protagonista (sol·licitant-ho a través de la pàgina de facebook, per whatsapp al 622733322, o per mail: info@oraclestheatre.com), o bé com a espectador, veient-ho a través de YouTube. Les sessions, de moment, es faran cada dijous, de 20h a 00h.

Imagen

Doble Grada, el magazine del Versus Glòries

‘Doble Grada’ és el primer magazine de la sala Versus Glòries. Es tracta d’una revista nascuda durant el confinament i que té l’objectiu de compartir continguts que puguin ser de l’interès del seu públic, relacionats amb els espectacles en cartellera o els que vindran properament, notícies del sector i algunes recomanacions interessants. A més a més, com moltes altres sales, des de l’inici del confinament, el Versus Glòries ha compartit alguns dels seus espectacles de forma telemàtica.

Entrades anticipades

Després de dos mesos i mig amb les sales tancades, sense una previsió clara de quan podran tornar a funcionar i havent donat la temporada 19/20 per perduda, els teatres comencen a pensar en la temporada vinent. El Teatre Tantarantana, El Teatre Gaudí o el Grup Focus han iniciat campanyes per la venda d’entrades anticipades. La idea és vendre avui unes entrades que es puguin bescanviar per qualsevol espectacle un cop els teatres puguin tornar a obrir, i així recaptar fons per salvar les sales i les companyies que tan malament ho estan passant.

El “challenge” solidari del Tantarantana

El Tantarantana engega una campanya solidària per ajudar els veïns més vulnerables del barri del Raval amb una obra de teatre en línia. La idea és per recaptar fons i ajudar el barri del Raval, que aquests dies pateix de forma molt greu les conseqüències de la crisi social provocada per la pandèmia de la covid-19. La campanya consistirà a posar a la venda les entrades d’un espectacle en línia a 5 euros i donar la recaptació íntegra a la Xarxa de Suport Mutu del Raval o una entitat afí. Per crear l’espectacle, el Tantarantana donarà 500€ a una companyia de teatre perquè creï una peça de temàtica relacionada amb la crisi social al Raval

#Teatreacasa amb el grup Focus

El Grup Focus, que gestiona alguns dels grans teatres de Barcelona, se suma a les iniciatives per portar el teatre a casa. A través del seu web s’han pogut veure muntatges com ‘Adossats’, de Ramon Madaula, que es va poder veure al Teatre Romea el 2018, i ‘El fantasma de Canterville’, d’Oscar Wilde i amb Joan Pera, que es va veure al Teatre Condal el 2018. També ofereixen les adaptacions en format tv-movie d’altres èxits teatrals: ‘El nom’, amb Joel Joan; ‘Desclassificats’, d’Abel Folk i Joan Riedweg, i ‘Res no tornarà a ser com abans’ i ‘Germanes’, les dues de Carol López.

Teatre Akadèmia

El Teatre Akadèmia està compartint aquests dies algunes de les obres que s’hi han fet, com ‘InFaust’,  Sarab’, d’Albert Tola; ‘Sik Sik y otros’, d’Eduardo Di Filippo, o la peça curta ‘Jocs perillosos’, de Lara Díez Quintanilla.

A més, han muntat una mena d’escenari virtual en el qual artistes i col·laboradors del teatre s’han gravat a casa seva, simplement saludant des del confinament o recitant uns versos. Ja hi han participat actrius com Carme Elias, Marisa Paredes i Isabella Rossellini. Podeu veure les seves intervencions al seu canal d’Instagram  (@teatreakademia).

Ateneu Popular 9 Barris

A l’Ateneu Popular 9 Barris la crisi del coronavirus també ha obligat a cancel·lar tots els tallers i cursos, a banda d’espectacles com ‘No es país para negras’ i fins i tot la Gala Solidària de Circ, que s’havia de celebrar fa uns dies. A l’espera de poder reprogramar les produccions en viu, també s’han volgut sumar als continguts en línia i comparteixen al seu web espectacles de circ sencers per a tots els públics. Entre d’altres, es poden visionar algunes de les darreres propostes del Circ d’Hivern, un projecte que es va iniciar el 1996 i que ja ha celebrat 24 edicions. Un dels muntatges més recents que han compartit és ‘Nu’, corresponent a l’edició 2019. Aquí teniu l’enllaç per veure aquesta peça, dirigida per Quim Girón, parla de les relacions humanes i de la interacció amb els objectes.

Companyia La Calòrica

Les companyies teatrals també han vist aturada la seva activitat escènica durant l’estat d’alerta i moltes han decidit compartir els seus muntatges a internet. Per a La Calòrica, la crisi del coronavirus ha interromput la seva gira del març i ha coincidit amb l’any del seu desè aniversari que van celebrar al Teatre Lliure amb una nova producció del seu primer muntatge, ‘Feísima enfermedad y muy triste muerte de la reina Isabel I’. Faltarà veure si aquesta companyia, que es caracteritza per abordar a través de l’humor temes generacionals de crítica social, s’inspira en la situació actual per a alguna de les seves futures creacions. De moment, alguns dels seus èxits, com ‘Fairfly’, ‘Bluf’ i ‘Sobre el fenomen de les feines de merda’ es poden veure sencers.

Companyia La Ruta 40

La covid-19 va permetre per pocs dies a La Ruta 40 acabar les funcions de ‘Sacarina’ previstes fins al 7 de març a El Maldà. Així que fins que puguin tornar a omplir el teatre amb les seves representacions, la companyia barcelonina creada el 2011 també ha pujat les seves obres a la xarxa. Durant aquests dies es poden veure al seu canal de Vimeo muntatges com ‘Una lluita constant’, que van fer amb Carlota Subirós, o ‘La col·lecció, de Harold Pinter.

Sala Hiroshima

Aquesta sala del Poble-Sec va obrir fa cinc anys amb la dansa com la seva protagonista però, com diuen, també fan servir el gest, la música, la tecnologia i qualsevol objecte que un no esperaria veure en un escenari. Malgrat el tancament obligat de la sala, els responsables d’Hiroshima no es resignen i aquests dies segueixen parlant dels artistes que s’haurien pogut veure o que estan programats per als pròxims mesos. Ofereixen vídeos dels seus treballs o pengen al seu Facebook materials sobre aquests creadors i creadores.

SAT! Teatre

El Sant Andreu Teatre, centrat en dansa i en teatre familiar, ofereix algunes de les produccions que s’hi han pogut veure al seu canal de Vimeo. Després de ‘On vas, Moby Dick?’, del Centre de Titelles de Lleida, ara és el torn de l’espectacle de dansa familiar ‘Molsa’ de Thomas Noone Dance. Es va poder veure fins diumenge 19 a les 20 h. En breu penjarem el pròxim espectacle.

Viu el teatre TV

La plataforma de teatre per a infants i públic familiar Viu el teatre col·labora amb les accions de #ViuelTeatreDesDeCasa i ofereix diverses obres teatrals de producció pròpia al seu web. Títols com ara Alícia al país de les meravelles‘, El petit Dalí i el camí cap als somnis o Pintamúsica, un espectacle d’experiències sensorials per als més menuts.

Sala Trono

La sala tarragonina ofereix cada cap de setmana algunes de les seves produccions en el seu horari habitual, i normalemnt les deixa penjades durant uns dies més. De moment, aquests són els muntatges que ja s’han pogut veure i que encara es poden recuperar:  ‘L’impossible’, ‘Les Variacions Bildelberg’,  ‘Bildelberg Club Cabaret’,  ‘Una altra nit’, ‘La marató de Nova York’‘You Say Tomato’, ‘El don de las sirenas’, ‘Els tres aniversaris’, ‘Vaselina’, ‘Killer’, ‘Lord-k’, ‘Red Pontiac’ o ‘Menú del dia’.

Presentació de la col·lecció Teatres Reunits

Fa unes temporades, Arola Editors i el Teatre Nacional de Catalunya van crear la col·lecció ‘Teatres Reunits’, per oferir al públic les obres reunides d’alguns dels noms més destacats de la dramatúrgia catalana i internacional. Dramaturgs com ara Josep Maria Benet i Jornet, mort recentment, Victoria Szpunberg, Lluïsa Cunillé, Guillem Clua o Marc Artigau, entre d’altres.  Ara ofereixen la possibilitat d’adquirir aquests llibres i rebre’n mentrestant una còpia digital per tal que ja es puguin llegir des de casa. Quan acabi el confinament, es podran recollir  els exemplars en paper al TNC.

Actors i directors ofereixen les seves creacions “online”

A part de les sales, companyies i productores, són molts els creadors que han decidit pujar a les xarxes els seus projectes per oferir-lo sal públic en un moment tan complicats com el que estem vivint. Aquest és el cas de Toni Moog, que s’ha sumat a la campanya #YoMeQuedoEnCasa pujant al seu canal de YouTube el vídeo sencer del seu espectacle ‘HOLLYMOOG’. També ho ha fet la dramaturga Gemma Brió, penjant el vídeo del seu exitós mntatge ‘Llibert’. La Carla Rovira, per la seva banda, s’ha sumat a l’etiqueta #TeatreAlSofà i ofereix la possibilitat de veure el seu muntatge ‘Màtria’. El muntatge de circ ‘Rhum’ que es va fer per homenatjar el desaparegut Monty també es pot veure ara telemàticament. També estan disponibles a internet, gentilesa de Centaure Produccions, les set hores que dura l’obra F.R.A.U, estrenada al Grec 2016. Els creadors d’ ‘Assajar és de covards’ tampoc s’han aturat i ofereixen una sessió online.

#ElLiceuaCasa

El Gran Teatre del Liceu se suma a l’oferta virtual amb el programa #ElLiceuaCasa, en què comparteix algunes de les seves produccions de temporades anteriors a través de diferents canals, com per exemple la plataforma digital My Opera Player, amb el codi OperaEnCasa. Però també els més petits podran gaudir de grans òperes sense sortir de casa perquè la programamció també inclou quatre muntatges per a públic familiar. Els espectadors poden accedir  a tres espectacles de Comediants: ‘La petita flauta màgica’, ‘La Ventafocs’ i El jove barber de Sevilla’.

La Teatroteca, un Netflix teatral i gratuït

A banda de les propostes sorgides durant el confinament, la xarxa ofereix altres plataformes per veure teatre en línia de manera gratuïta. Una d’elles és la Teatroteca, una mediateca creada pel Centro de Documentación Teatral del Ministeri de Cultura que emmagatzema milers d’espectacles gravats que es poden veure en “streaming”. Només és necessari registrar-se al web i a través d’aquest compte gratuït es pot reservar el visionat de tot tipus d’obres, des de representacions històriques del Segle d’Or fins a teatre contemporani, a banda d’espectacles infantils i de dansa.

També es poden visionar a internet l’arxiu d’obres teatrals de TVE Catalunya emeses pel programa ‘Estudio 1’ entre el 1975 i el 1994.  Entre el repertori figuren muntatges mítics de companyies com Dagoll Dagom (‘Glups!’, ‘Antaviana’) o d’altres de figures tan emblemàtiques com Anna Lizaran (‘Maria Estuard’, ‘Quartet’). El Museu de les Arts Escèniques de l’Institut del Teatre també posa a disposició del públic de manera gratuïta els espectacles de teatre i dansa del seu Arxiu Audiovisual.

Dramatúrgies del coronavirus

El confinament i la reclusió poden ser aliats necessaris de l’escriptura i els dramaturgs i dramaturgues ho estan demostrant a les xarxes socials sota l’etiqueta #coronavirusplays, una crida a la creació col·lectiva que va iniciar Jordi Casanovas. El funcionament és senzill, algú escriu un monòleg inspirat en el coronavirus , de màxim 3 minuts de durada,. i després una actriu o actor grava un vídeo interpretant el text i el comparteix a internet. L’èxit de la cadena, que ja suma desenes de propostes actorals i de text, ha fet que ja comencin a aflorar idees per editar-les en un llibre.