El festival In-Edit, especialitzat en documentals musicals, tornarà a Barcelona en l’edició número 17, que se celebrarà entre el 24 d’octubre i el 3 de novembre. Aquesta vegada, betevé hi serà present amb una col·laboració especial per celebrar els 25 anys de la televisió. Es podrà participar “in situ” al CCCB en els programes ‘Feeel’ i ‘Habitació 910’, de Jordi Chicletol, que abandonaran per un dia els estudis de la televisió. Podreu participar en l’emissió i el xou en directe el dissabte 26 d’octubre de 20 a 23 h.

El festival es farà als Aribau Multicines i en altres espais com el CCCB, La Cantina Pop Up Bar i l’Hotel Pulitzer. Les entrades costaran 7 €.

Entre les pel·lícules que s’exhibiran hi destaquen:

‘Marianne&Leonards: Words of love’ (Nick Broomfield, 2019). Es tracta d’un retrat sentimental de Leonard Cohen que explica la història d’amor que va néixer a l’illa grega d’Hidra entre el músic canadenc i l’artista noruega Marianne Ihlen.

‘David Bowie: Finding fame’ (Francis Whately, 2019). Explica el camí llarg i laboriós per arribar a l’èxit mundial.

‘PJ Harvey: A dog called money’ (Seamus Murphy, 2019). És una peça que mostra el llarg procés creatiu d’un dels àlbums més polítics de PJ Harvey, ‘The hope six demolition project’ (2016).

‘Mistify: Michael Hutchence’ (Richard Lowenstein, 2019). Es tracta d’una elegia de Michael Hutchence, cantant d’INXS, considerat una estrella del pop internacional i una icona sexual dels anys 80. La pel·lícula explica la vida emocional d’un artista que no vol ser una celebritat i com les seves relacions sentimentals amb famoses com Kylie Minogue, Helena Christensen i Paula Yates van ser motiu de portada en la premsa rosa. El film revela una hipòtesi desconeguda que explicaria el perquè de la seva inesperada mort.

‘Teddy Pendergrass: If you don’t know me’ (Olivia Lichtenstein, 2018). La pel·lícula explica la història de la icona del soul de Filadèlfia dels anys 70. Se’l considerava l’Elvis negre, amb una veu de baríton que va arribar a immortalitzar clàssics com ‘If you don’t know me by now’ o ‘Don’t leave me this way’.

‘Kate Nash: Underestimate the girl’ (Amy Goldstein, 2018). El film narra l’èxit prematur de Kate Nash, les misèries i l’evolució recent de la indústria musical.

‘It must schwing: The blue note story’ (Eric Friedler, 2018). El documental, produït per Wim Wenders, fa un tribut al segell més gran de la història del jazz modern. Parla dels dos fundadors berlinesos que van arribar a Nova York fugint del nazisme.

‘Berlin bouncer’ (David Dietl, 2019). Explica la història més recent de Berlín a través de tres coneguts porters de discoteca que van viure en primera persona la caiguda del mur i el boom de la cultura de club a la ciutat.

‘Giacinto Scelsi: Le premier mouvement de l’immobile’ (Sebastiano d’Ayala Valva, 2018). La pel·lícula entra dins del món del compositor i poeta italià Giacinto Scelsi i la seva visió sobre la reencarnació i el poder del so i la música per connectar amb altres plànols d’existència. També parla de la mort i com enfrontar-s’hi.

‘Murder in the front row: The San Francisco Bay area thrash metal story’ (Adam Dubin, 2019). Crònica que narra l’escena del thrash-metal de la Bay Area, de la qual van néixer Exodus, Metallica, Testament, Slayer o Death Angel.

Aquest any el festival també arribarà a Madrid, del 31 d’octubre al 3 de novembre. Podeu consultar totes les pel·lícules que s’hi exhibiran en aquest enllaç.