El viatge personal cap a la curació, fent del dolor motor de coneixement i bellesa. Això és el que ens mostra la jove María José Llergo en el seu primer treball, ‘Sanación’. Un acte de generositat i honestedat en què l’artista es despulla emocionalment i comparteix el fruit dels seus neguits més íntims a través del flamenc orgànic tenyit d’electrònica que es desgrana en els set temes del disc. 

Composicions escrites per ella mateixa que destil·len el seu vincle intens amb els orígens, les quals rendeixen homenatge i reivindiquen alhora la seva personalitat pròpia i present. Una fusió que transporta la tradició, amb orgull i sense complexes, a nous territoris sonors i conceptuals

Abans de veure la llum el 31 de gener del 2020 i de la seva presentació a L’Auditori el 14 de febrer, María José Llergo va avançar en viu alguns dels temes inclosos en el seu àlbum de debut al concert que va oferir al Primavera Sound 2019. L’artista va arrencar el concert a l’Auditori Rockdeluxe que us proposem en aquest ‘Música moderna’ amb ‘¿De qué me sirve llorar?’, una interpretació suggeridora a mode d’introducció que va encadenar amb ‘Niña de las dunas’.  

D’aquests dos temes, que per aquest ordre obren ‘Sanación’, la veu torrencial i sentida de María José Llergo va transitar cap a un altre registre sonor amb ‘Stella by starlight’. Moment per presentar David Soler, que al “pedal steel” l’acompanya dalt de l’escenari al costat de Marc López a la guitarra i Lost Twin al teclat i sintetitzadors; i treure’s l’abric per interpretar ‘Soy como el oro’. 

“He hecho una pequeña obra de mis luces y sombras y os la ofrezco para poder sanarme antes de entregarme a vosotros, porque quiero cantaros durante toda mi vida. Soy vuestra”, es va sincerar María José Llergo davant un públic que la cobria amb aplaudiments entusiastes per seguir amb ‘El hombre de las mil lunas’. Espai també per a la denúncia amb ‘Nana del Mediterráneo’, que Llergo va presentar explicant que li hauria no haver escrit mai aquesta cançó dedicada a les persones que moren cada dia al Mediterrani i que no surten als mitjans de comunicació.  

‘La sombra’, tema compost amb el productor $kyhook, ‘El péndulo’ i ‘Me miras pero no me ves’ van canalitzar el tram final del concert. Una vetllada d’emocions compartides en què María José Llergo va dibuixar en viu el potencial d’una proposta artística que té a ‘Sanación’ el seu primer exponent.