noves estacions metro barcelona
Foto: Metro Liner

El metro de Barcelona continuarà creixent amb la incorporació de més estacions. Segons el Pla director de l’Autoritat Metropolitana del Transport Públic (ATM) 2021-2030, fins a cinc línies del suburbà s’ampliaran properament. Per exemple, l’L3 a la Sagrera, que ja s’ha encarregat la redacció del projecte. A continuació et detallem les estacions del metro de Barcelona que obriran els propers anys.

L1, les noves estacions a Badalona i el Prat

Els comptes del govern català, que finalment no s’han aprovat i han obligat el president, Pere Aragonès, a convocar eleccions anticipades a Catalunya el 12 de maig, preveien una inversió milionària al metro de Barcelona. El pressupost incloïa una partida per perllongar l’L1 des de Fondo fins a Lloreda – Sant Crist, amb una estació intermèdia a Montigalà. Aquesta actuació suposava una inversió de 350 milions d’euros fins al 2027.

Aquesta no és l’única ampliació de L’1 que preveu el Pla director de l’Autoritat Metropolitana de l’ATM 2021-2030. També recull que la línia vermella arribi fins a Badalona Rodalies i que connecti l’Hospital de Bellvitge amb el Prat Estació. Les noves estacions, doncs, quedarien així:

  • Montigalà Centre
  • Lloreda St. Crist
  • Bufalà
  • Badalona Pompeu Fabra
  • Badalona
noves estacions l1 metro barcelona

Estacions de l’L2 a la Zona Franca

La Línia 2 també guanyarà estacions d’aquí al 2030. L’ATM preveu perllongar la línia per connectar Sant Antoni amb el Parc Logístic amb sis estacions. Si finalment tira endavant aquest projecte, l’L2 s’aturarà al Parc de Montjuïc amb parades a la plaça del Marquès de la Foronda, l’avinguda de l’Estadi o el carrer del Foc, entre d’altres.

noves estacions l2 metro barcelona

L’L3 del metro arribarà fins a Sant Feliu de Llobregat

L’ATM vol allargar el recorregut de l’L3 del metro. El Pla director preveu incloure una parada més al costat Besòs per connectar la Trinitat Vella i la Trinitat Nova. El document també recull el perllongament pel Llobregat, per enllaçar la Zona Universitària amb Sant Feliu de Llobregat, amb parades a Esplugues o Sant Joan Despí.

Estacions de l’L4 a la Sagrera

La Línia 4 del metro s’ampliarà entre la Pau i la Sagrera. El Departament de Territori ja ha tret a concurs la redacció del projecte, que s’haurà d’enllestir en 15 mesos, per perllongar l’L4 i guanyar tres estacions: Santander, la Sagrera-AVE i la Sagrera. Territori preveu que, quan entri en funcionament, captarà una demanda de més de 15 milions de viatgers l’any.

prolongacio L4 metro barcelona

Noves estacions de l’L8 entre Gràcia i Plaça d’Espanya

La Línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya allargarà el recorregut i connectarà Gràcia amb la plaça d’Espanya. Les obres, que tindran un centre d’operacions al Parc de Joan Miró, serviran per enllaçar la línia de Llobregat Anoia amb la Barcelona-Vallès amb 4,1 quilòmetres de túnel i tres estacions: Gràcia, Francesc Macià i Hospital Clínic.

La Generalitat estima que el perllongament de l’L8 serà una realitat a final del 2027, i la inversió ronda els 400 M €.

Futures estacions del tram central de l’L9

Les obres del tram central de l’L9, després d’una dècada aturades, tornen a agafar embranzida. Si res no no fa canviar el calendari del Departament de Territori, els treballs finalitzaran el 2027 i els combois començaran a circular l’any vinent, a partir de 2028. L’L9 tindrà 12 estacions més que cal acabar de construir: Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, el Putxet, Lesseps, Sanllehy, el Guinardó – Hospital de Sant Pau, Maragall, la Sagrera i la Sagrera Estació (AVE i Rodalies).

Últim tram de l’L10 fins al Prat

Després de l’estrena de les tres últimes parades de l’L10 Sud a la Zona Franca, actualment aquesta línia connecta la parada de Collblanc amb la de ZAL – Riu Vell. Segons el Pla director de l’ATM, aquest ramal finalitzarà a l’estació de Pratenc, situada a l’aeroport de Barcelona-el Prat. També queden pendents d’obrir les parades de Motors i la del Camp Nou.