L8 FGC

Amb motiu de les obres a l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per perllongar la línia, es crearan noves estacions i intercanviadors. Actualment, la Línia L8 va des de Molí Nou Ciutat Cooperativa fins a Barcelona Pl. Espanya, tot passant per estacions com Gornal, Europa i Fira o Magòria i la Campana. L’objectiu dels treballs, que s’iniciaran a partir de l’estiu del 2023, és ampliar des de la plaça d’Espanya fins a Gràcia.

A continuació et detallem quines són les noves estacions de l’L8 dels FGC que es crearan o ampliaran els pròxims anys, un projecte que es preveu que tingui un cost de 430 milions d’euros.

Hospital Clínic

El projecte detalla que es crearà una nova estació a Hospital Clínic. Aquestes instal·lacions s’ubicaran a la cruïlla entre el carrer Comte Urgell i Rosselló.

Francesc Màcia

A Francesc Macià, la intenció és que la nova estació es creï tan pròxima com sigui possible a la mateixa plaça de Francesc Macià, per tal de facilitar el màxim la connexió amb el tramvia. En aquest punt de Barcelona es troba l’estació de la xarxa del Trambaix, on hi ha l’origen de les línies T1, T2 i T3, així com diverses línies d’autobús que circulen per l’avinguda Diagonal.

Gràcia

L’estació dels FGC de Gràcia se sotmetrà a una gran remodelació. Les instal·lacions, ara, pertanyen al bloc de línies de l’anomenat Metro del Vallès. Es troben sota la via Augusta i la plaça de Gal·la Placídia, entre els districtes de Sarrià – Sant Gervasi i Gràcia. Per unir-la amb l’estació Plaça d’Espanya, es crearà una altra estació uns metres més avall de l’actual: a la travessera de Gràcia, entre Balmes i Gal·la Placídia.

Plaça d’Espanya, sota remodelació

L’estació dels FGC Plaça d’Espanya també viurà una remodelació per permetre que la línia pugui anar des d’aquesta estació fins a Gràcia. El nou accés en aquesta estació s’ubicarà al costat muntanya, pròxim al Centre Comercial Arenas de Barcelona.