Nou pas endavant per la prolongació de l’L4 del metro de Barcelona entre les estacions de la Pau i la Sagrera. La Generalitat de Catalunya ha sotmès a informació pública els estudis d’una part d’aquest perllongament, que té una inversió total de 375 milions d’euros. Aquest tram té una longitud de gairebé tres quilòmetres i tindrà tres noves estacions: Santander, Sagrera-TAV i la Sagrera.

La prolongació de l’L4 és un dels projectes que es van pactar a l’acord dels pressupostos de la Generalitat entre el govern i el PSC, i que inclouen una inversió milionària al metro de Barcelona.

Nou túnel a cel obert al carrer de Santander

Bona part de la infraestructura del perllongament de la línia ja està executada. És el cas de la major part del túnel que està construït i, de fet, s’està utilitzant per l’L9/L10 nord. També ja està acabada l’obra civil de les estacions de Sagrera-TAV i la Sagrera.

On sí que caldrà fer obres és a la parada nova de Santander. Es farà un túnel excavat a cel obert entre pantalles d’uns 320 metres de longitud, a banda de la construcció de la nova estació que tindrà andanes laterals i un vestíbul únic amb accés des del carrer de Santander.

Dos intercanviadors potents i 43.000 usuaris al dia

Es preveu que la prolongació de l’L4 permeti captar una demanda de més de 43.000 usuaris al dia, és a dir, més de 15 milions de viatger a l’any. Això serà possible, entre d’altres, perquè el nou tram tindrà dos intercanviadors potents: la Sagrera-Alta Velocitat, i la Sagrera.

En el cas de l’estació de la Sagrera-TAV els usuaris podran connectar amb l’L9 i l’L10 del metro, amb Renfe i amb l’AVE. Pel que fa a l’estació de la Sagrera es podrà enllaçar amb les línies L1, L5, L9 i R4 de Rodalies.