noves estacions metro Barcelona

TMB està valorant la sentència judicial que ha reconegut la incapacitat total a un extreballador del metro que va estar exposat a amiant. Aquest dimarts, l’afectat i el Col·lectiu Ronda han fet pública la resolució judicial i asseguren que es tracta d’una sentència pionera. L’empresa, però, assegura que “la interlocutòria conclou que el treballador té una incapacitat permanent, en contra del dictamen de la Seguretat Social i dels informes mèdics”. Afegeixen, a més, que “la sentència no determina que la malaltia estigui causada per l’amiant”.

Pla per retirar l’amiant del metro

Des de l’empresa asseguren que “fa més de 30 anys que TMB està desenvolupant un pla per retirar tot l’amiant del metro de Barcelona” i recorden que “hi ha presència de materials amb contingut d’amiant en gran nombre d’edificacions i infraestructures a tot Espanya i arreu del món”. Afirmen, a més, que “el model de gestió que TMB ha desenvolupat durant els últims anys en el procés de desamiantat de la xarxa de metro i de trens ha esdevingut un model de referència a escala europea”.

Neguen el risc per als treballadors

El comitè d’empresa del metro ha denunciat aquest dimarts que TMB nega l’existència de casos d’afectacions greus sobre la salut entre els treballadors pel contacte amb aquest material. Des de la companyia, però, afirmen que als empleats “que potencialment havien estat exposats a l’amiant se’ls va fer un TAC d’alta resolució” i que es va determinar que hi havia 28 persones —ara, en actiu 26— que presentaven “imatges radiològiques que podrien estar relacionades amb una exposició a l’amiant, però també amb altres causes”.

L’empresa assegura que actualment no hi ha cap treballador exposat a l’amiant ni cap risc per als treballadors ni els usuaris, i que així ho va avalar un informe de l’Agència de Salut Pública.

TMB assegura que actualment el 87 % de l’amiant de les instal·lacions ja ha estat retirat o tractat i que quan acabin d’entrar en servei els nous trens de les sèries 7000 i 8000 a les Línies 3 i 1 ja no quedarà cap element del material mòbil de la xarxa de metro amb amiant.