El tram central de l’L9 del metro12 estacions pendents de construir entre Zona Universitària i la Sagrera, que seran compartides amb l’L10. Les obres s’han reprès aquest dimecres amb la posada en funcionament de la tuneladora que ha de perforar quatre quilòmetres de túnel entre Manuel Girona i Lesseps. La Generalitat preveu estrenar les estacions de forma progressiva a partir del 2028. En el mapa pots veure quines són i on es trobaran.

La majoria d’estacions pendents són de tipus pou; és a dir, que des de la superfície s’arriba a la profunditat per on passa el túnel a través d’un pou que s’ha d’excavar. En els espais de futures estacions, com les de Mandri, Lesseps, Sanllehy, Maragall o el Putxet, els pous ja es van començar a obrir, però amb l’aturada de les obres per la crisi alguns es van anar tapant de forma provisional per la pressió veïnal. En el cas de Mandri, el pou es va començar a tapar a principis d’any.

“No caldrà obrir més ferides a Barcelona”

Durant la represa de les obres, el secretari general de Territori, Ricard Font, ha assegurat que els pous tapats no s’hauran de reobrir perquè les obres de les futures estacions s’atacaran des del túnel de les vies: “No caldrà obrir més ferides a Barcelona”, ha dit. De fet, tots els pous previstos ja estan perforats, amb una excepció: només queda per fer el pou de la futura estació de Campus Nord.

Les noves estacions permetran fer transbord amb altres línies de metro, FGC, Rodalies i AVE.

El detall de les estacions pendents

  • Camp Nou. El pou d’aquesta estació es troba a l’avinguda del Doctor Marañón amb l’avinguda de Xile.
  • Campus Nord. Estarà ubicada a tocar del Campus Nord de la UPC i la plaça d’Eusebi Güell.
  • Manuel Girona. L’estació estarà al passeig de Manuel Girona amb el carrer del Doctor Ferran.
  • Sarrià. A la confluència de la via Augusta amb el carrer de Pau Alcover. Es podrà fer transbord amb l‘L6 i L12 dels FGC.
  • Mandri. L’estació estarà a la cruïlla del carrer de Mandri amb el passeig de la Bonanova.
  • El Putxet. Segons els mapes de Territori, quedarà a prop de la plaça de Joaquim Folguera amb Balmes, i permetrà fer transbord amb l’L7 dels FGC.
  • Lesseps. A la mateixa plaça, amb la possibilitat de fer transbord amb l’L3 del metro.
  • Sanllehy. L’estació estarà a la plaça de Sanllehy, on es va tapar el pou d’accés al túnel de forma provisional.
  • El Guinardó – Hospital de Sant Pau. Quedarà molt a prop de l’hospital i es podrà fer transbord amb l’L4 del metro.
  • Maragall. A la plaça de Maragall, on es va tapar el pou d’accés al túnel. No confondre amb la parada de Maragall de l’L5 i L4.
  • La Sagrera. S’ha de fer una parada nova perquè l’actual, on paren els trens de l’L9 i L10, fa servir les andanes que s’utilitzaran per l’ampliació de l’L4. Permetrà fer transbord amb l’L1 i L5 i, en un futur, amb l’L4.
  • La Sagrera – AVE. A tocar de la futura estació de la Sagrera, amb la possibilitat de connectar amb Rodalies i l’Alta Velocitat.

En el projecte inicial de l’L9 figuraven encara dues estacions més que s’han descartat. És el cas de la parada de Prat de la Riba, entre Manuel Girona i Sarrià, i la de Muntanya, entre Lesseps i Sanlley.