El proper dilluns 4 de juliol comença la primera fase de les obres del túnel que unirà les estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat de Plaça d’Espanya i Gràcia. Aquests primers treballs consistiran a fer prospeccions sobre el terreny per després poder desviar subministraments com l’aigua, l’electricitat o la telefonia. De moment, aquesta intervenció inicial no tindrà cap afectació en el trànsit, ni tampoc per als vianants.

4,1 km de túnel i tres noves estacions

Les obres de connexió dels Ferrocarrils permetran ampliar l’L8, amb l’objectiu final de poder allargar la línia Llobregat-Anoia dels FGC i, així, poder connectar-la amb la Barcelona-Vallès. A més, es potenciarà la intermodalitat amb metro, bus i tramvia.

El projecte inclou la construcció de 4,1 km de túnel, i tres noves estacions: Gràcia, Francesc Macià i Hospital Clínic. L’estació d’Hospital Clínic se situarà al carrer del Comte d’Urgell, entre els carrers del Rosselló i de Còrsega, i connectarà amb l’L5. La de Francesc Macià també s’ubicarà a Comte d’Urgell, entre Buenos Aires i Francesc Macià, i permetrà l’intercanvi amb el Trambaix. Finalment, l’estació de Gràcia estarà a la travessera de Gràcia, entre Balmes i la plaça de la Gal·la Placídia, i permetrà l’intercanvi amb la línia Barcelona-Vallès dels FGC. A més, el projecte també inclou la remodelació del vestíbul de l’estació de Plaça d’Espanya.

mapa perllongament L8

La Generalitat estima que el perllongament de l’L8 no serà una realitat fins al 2027, i la inversió ronda els 400 M €.

Els veïns, preocupats per les molèsties

Els veïns, que aquest dimarts van participar en una reunió informativa del projecte, es mostren preocupats sobretot per la construcció del túnel. Estan convençuts que la nova connexió millorarà la connexió de barris com el d’Hostafrancs i Font de la Guatlla, però també tenen molt present el record de les obres de cobriment de les vies de Renfe, i totes les molèsties i vibracions que els va ocasionar.