El veïnat de Mas Guimbau demana que s’avanci l’horari i que s’augmenti la freqüència del bus de barri 118 i 128, posant un vehicle més per a cada línia. Denuncien que, si perden el bus 118, s’han d’esperar una hora i 15 minuts i que hi ha molt poca coordinació entre els horaris dels busos i l’inici d’escoles. “Si en comptes d’esperar-se 75 minuts, se n’esperen 35, ja ho donem per bo”, assegura Neus Regada, presidenta de l’AV Mas Guimbau – Can Castellví. De moment, però, TMB i consistori ho descarten.

Demanen que el servei comenci més d’hora

Quan arriba el tren a l’estació dels FGC de les Planes, tot són presses per als veïns que no tenen cotxe per tornar a casa, perquè, si el perden, s’hauran d’esperar una hora i 15 minuts.

La baixa freqüència del bus fa que la parada sigui més utilitzada pels cotxes que paren un moment a recollir els que arriben amb el tren, que no pas pel mateix autobús. Fa anys que les associacions dels barris de muntanya intenten ampliar el transport públic al barri, sense èxit, i denuncien que les negociacions amb TMB mai no han donat els seus fruits i mai els han escoltat.

Una altra veïna del barri, Roser Ramon, que espera que la vinguin a recollir en cotxe a la parada del bus de barri, explica resignada que “l’Ajuntament ja ha dit que no té intenció de moure res, ni horaris ni res, perquè és deficitari i llavors l’única opció és agafar el cotxe”.

El difícil camí a l’escola

“Jo als matins he de baixar caminant, perquè entro a l’institut a les 8 h i el primer bus que passa pel meu barri és a les 8.05 h”, lamenta Nora Marès, veïna de Mas Guimbau, que cada matí camina 20 minuts per arribar a l’estació de les Planes. “Per sort hi ha escales i puc fer drecera, sinó seria molta més estona”. El viatge de tornada a casa, però, es pot allargar fins a 45 minuts perquè són 3 km en pujada i també està més cansada després de les classes, explica. El mateix problema el tenen els alumnes que van a primària, ja que els horaris del bus també són incompatibles per poder arribar als centres educatius a les 9h.

Un bus a demanda fallit

Fa dos anys, el consistori i TMB van intentar posar en funcionament el bus a demanda als barris de muntanya de Sarrià – Sant Gervasi. Els veïns, però, s’hi van oposar frontalment, ho van denunciar al síndic de greuges i l‘Ajuntament va parar el projecte. Aquest dimarts, 12 de març, la Sindicatura de Greuges de Barcelona ha presentat el seu informe anual i una de les 10 propostes que ha fet a l’Ajuntament ha estat incrementar les opcions de transport públic als barris de muntanya de la ciutat.

El mateix problema, a Can Rectoret

Diuen que l’herba sempre és més verda a l’altra banda del riu, però en aquest cas no es pot aplicar amb l’altra banda de la via. El barri de Can Rectoret, a l’altra banda de l’estació, té la mateixa freqüència de bus de barri que Mas Guimbau i els carrers són igual de laberíntics i costeruts que a Mas Guimbau. Aquí el veïnat també fa anys que demana més freqüència.