Sala Beckett

La nova temporada de la Sala Beckett arrenca aquest mes de setembre amb l’espectacle ‘Todas las flores’, de Bàrbara Mestanza, membre de The Mamzelles, companyia resident a la Sala Beckett el 2019-20. L’espectacle, que es podrà veure del 10 de setembre al 4 d’octubre, és el resultat de la residència, una obra que signen conjuntament Laia Alberch, Judit Colomer, Bàrbara Mestanza i Carla Tovias; i que se situa en un convent on un grup de dones embarassades veuen com en ple estiu comença a nevar. ‘Todas las flores’, que havia de formar part del cicle Memento Mori. Recordem-nos de morir, és un dels diversos espectacles que no es van poder dur a terme de març a juliol del 2020 i amb els quals la sala ha mantingut el seu compromís de programació tot i les circumstàncies sanitàries actuals.

Todas las flores

‘Suite TOC núm.6’, de Les Impuxibles

Del 30 de setembre al 25 d’octubre, Les Impuxibles tornen a la Sala Beckett amb la seva proposta interdisciplinària ‘Suite TOC núm. 6’, després de ser reconeguda amb diversos guardons i d’una llarga gira. La companyia, resident de la Beckett la temporada 2018-19, reprèn aquesta peça que pretén donar veu a les malalties mentals i, sobretot, al TOC (trastorn obsessiu compulsiu) que pateix Clara Peya, directora al costat d’Ariadna Peya. L’autoria de la proposta és de Les Impuxibles, Judith Pujol i María Velasco.

‘El combat del segle’, de Denise Duncan

L’espectacle resultant de la residència de Denise Duncan la temporada 2019-20 s’hauria d’haver estrenat el mes de juliol en el marc del Grec 2020 Festival de Barcelona, però el coronavirus només ha permès que se’n faci una lectura amb públic, el 24 de juliol. Del 21 d’octubre al 22 de novembre hi ha la possibilitat de veure aquesta producció de la Sala Beckett, el Centre Dramàtic Nacional, el Grec Festival i el Teatre Principal de Palma: el llegendari enfrontament de boxa entre Jack Johnson i Jim Jeffries, interpretats per Armando Buika i Àlex Brendemühl. L’anomenat combat del segle va ser també un duel sobre el racisme i les conseqüències de l’èxit que va marcar el destí del primer afroamericà campió mundial de pesos pesats.

El combat del segle

 

‘Avinguda nacional’, de Jaroslav Rudiš

Del 10 al 29 de novembre, serà el torn d’‘Avinguda nacional’, del dramaturg txec Jaroslav Rudiš. L’obra és la culminació del projecte internacional de creació escènica Fabulamundi. Playwriting Europe, que vol promoure el coneixement i l’intercanvi de textos i autors entre els diferents països membres. La Sala Beckett en forma part conjuntament amb teatres d’Alemanya, Àustria, França, Itàlia, Polònia, República Txeca i Romania. A ‘Avinguda nacional’, Josep Julien interpreta Vandam, un home que té una opinió sobre tot, des de la política a les dones o el món; i que discuteix, renega i dona lliçons sobre la vida.

Avinguda nacional

Els cursos de la propera temporada

Recentment la Sala Beckett havia recuperat ‘La morta de Pompeu Crehuet’ i dut a terme durant el juliol un Obrador d’estiu adaptat a la situació sociosanitària. Ja han anunciat els cursos per a la tardor 2020 i part de la seva formació serà presencial, sempre que les circumstàncies ho permetin.

Enguany es proposen cursos anuals d’escriptura dramàtica amb Marta Buchaca i Marc Angelet; tres cursos d’iniciació amb Marc Artigau, Cristina Clemente i Albert Tola, i dos cursos avançats de dramatúrgia amb Josep M. Miró i Lucía Carballal. També hi haurà cursos d’interpretació amb Sílvia Munt, Iván Morales i Lautaro Perotti, i de creació escènica amb Llàtzer Garcia i direcció escènica amb Mònica Bofill. A més, es durà a terme un curs de perspectiva de gènere a les arts escèniques amb Rocío Manzano i Magalí Permanyer (NUS Teatre).