Betsy Túrnez i Anna Bertran són dues de les protagonistes de la comèdia ‘‘La morta’ de Pompeu Crehuet’, que es representa fins al 5 d’abril a la Sala Beckett. Es tracta d’una obra metateatral que ens parla de la crisi creativa i de les pors professionals del seu autor, Marc Crehuet; i que és, a la vegada, un homenatge al seu besavi, el també dramaturg Pompeu Creuhet, autor de ‘La morta’. Amb elles hem parlat sobre aquesta obra i dels seus referents en la comèdia.

Francesc Ferrer i Xavier Bertran completen el repartiment d’aquest muntatge que es riu del bloqueig creatiu i recrea, alhora, el to melodramàtic propi del teatre d’inicis del segle XX. “Hi ha la història del besavi, en Pompeu Crehuet, que va escriure 17 obres de teatre, però que només una va tenir molt èxit: ‘La morta'”, explica Betsy Túrnez, “i d’alguna manera en Marc Crehuet té la por que li succeeixi el mateix que el seu besavi, que hi hagi alguna mena de karma”.

Tant l’Anna com la Betsy són dues actrius que han treballat en moltes ocasions amb Marc Crehuet, ja sigui en cinema com televisió i teatre. “No recordo, en un procés de creació, haver tingut un conflicte directe amb el Marc”, comenta Anna Bertran, “no l’he sentit mai alçar la veu en cap tipus d’assaig, sigui en tele o teatre”.”Té una psicologia molt especial i treballa molt amb els actors i actrius amb qui treballa”, afegeix Betsy Túrnez.

”La morta’ de Pompeu Crehuet’, forma part del cicle Memento Mori. Recordem-nos de Morir, amb què la Sala Beckett ens convida aquesta temporada a mirar la mort com a part fonamental de la vida.