Ernest Maragall
Foto: ERC

(ACN) El candidat d’ERC a les eleccions municipals 2023, Ernest Maragall, proposa la creació d’una xarxa d’aparcaments dissuasius als afores de la ciutat, connectats amb transport públic, per tal de reduir el nombre de vehicles privats que cada dia entren a Barcelona. “Hem d’aconseguir 30 nous grans aparcaments dissuasius connectats al transport públic per reduir sensiblement el nombre de vehicles privats que avui exigim que vinguin a Barcelona”, ha detallat. Maragall considera que la mesura contribuirà a la millora de la mobilitat interior de la ciutat, “sense haver de recórrer a gestionar l’Eixample com una trinxera o un laberint”.

Crítiques a la gestió metropolitana de la mobilitat de Colau

El candidat ha revelat la proposta a la conferència “Barcelona Tribuna” d’aquest dimecres al matí, on ha afirmat que, en termes de mobilitat, Barcelona ha de respondre als seus reptes “amb mirada metropolitana”. Maragall ha criticat la gestió de l’alcaldessa Ada Colau, a qui ha acusat de “dimitir” de la gestió d’aquesta qüestió a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). “Per fer aquests aparcaments l’important és la creació d’una via de decisions metropolitanes que aquí no existeix perquè l’alcaldessa de Barcelona ha dimitit de l’AMB”.

Un 60 % de l’espai públic, per als vianants

Més enllà dels aparcaments dissuasius, el candidat d’ERC també aposta per l’electrificació, la potenciació d’una xarxa d’autobusos interurbans i major inversió en infraestructura com, per exemple, a Rodalies. A més proposa que el 60 % de l’espai públic sigui de prioritat per al vianant, actuant a tota la ciutat i també a carrers com Aragó i Gran Via, però de forma “gradual i compassada amb la posada en marxa d’altres mesures de foment del transport públic” per tal de guanyar l’equivalent en superfície de 37 parcs de la Ciutadella.

Què vols saber de les eleccions municipals a Barcelona?