La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, aposta per reduir l’entrada de conductors de fora de la ciutat i, tal com va fer el regidor Eloi Badia, defensa situar els aparcaments dissuasius fora de la ciutat. “Barcelona no té espai per fer aparcaments dissuasius. On els posem? Està tot fet i construït“, ha dit al programa ‘bàsics’, de betevé. En aquest sentit, insta el govern català a definir una xarxa dels anomenats “park and ride”.

“Qui té el mapa de Catalunya és la Generalitat”, ha dit Sanz. En aquest sentit, demana a l’executiu de Quim Torra que estableixi com “connectar” els municipis de la ciutat en el context de la mobilitat del futur. El govern municipal admet que en alguns municipis “és difícil” construir aparcaments dissuasius en origen i estén la mà a la Generalitat per “col·laborar” en tot allò que calgui.

Tot i mostrar-se partidària que hi hagi menys zones gratuïtes d’aparcament als barris perifèrics de la ciutat, Janet Sanz ha obert la porta a revisar la zona verda de la Vall d’Hebron per garantir espais d’aparcament per a sanitaris que treballin a l’hospital, així com per a familiars de pacients ingressats.