Un home de 44 anys ha mort aquest dijous, pocs minuts abans de les 22 h de la nit, atropellat per diversos vehicles a la C-17. Els fets han tingut lloc a l’inici d’aquesta carretera sortint de Barcelona (punt quilomètric 0,5), a l’altura del barri de Vallbona, a Nou Barris. La notícia de l’accident l’ha avançat la periodista Anna Punsí i l’ha confirmat l’Ajuntament de Barcelona.

A conseqüència de l’accident, la C-17 ha estat tallada durant diverses hores. Fins al punt del sinistre s’hi han desplaçat efectius de la Guàrdia Urbana i també del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

Novè vianant atropellat aquest 2023

Segons el registre oficial de l’Ajuntament, aquest és el novè vianant mort en un accident de trànsit a Barcelona el 2023. La xifra gairebé duplica la de l’any passat, quan van morir cinc vianants, i és la més alta des de l’any 2016, quan van morir 16 persones atropellades a la ciutat.

L’anterior víctima mortal és un home de 72 anys que va ser atropellat per una moto a la rambla de Prim. Des que va començar l’any també han perdut la vida una dona de 56 anys en accident amb un autobús de TMB a la Rambla; un nen d’un any en un accident amb una furgoneta a Ciutat Vella; una dona de 33 anys atropellada a l’avinguda de la Riera de Cassoles; un home atropellat pel Trambesòs, i tres homes més atropellats per una conductora sense carnet en un pàrquing, per un camió al carrer de Verdi, i un darrer que va perdre la vida després que un camió xoqués contra un mur del Recinte Modernista de Sant Pau.

16 morts en accidents de trànsit

Al marge d’aquestes persones que anaven a peu, també han mort cinc motoristes i dos conductors de patinet elèctric. En total, doncs, ja han mort 16 persones arran de sinistres viaris a la ciutat. Això és, si més no, el que diuen les dades oficials, però cal tenir en compte que a Barcelona es poden produir altres morts de trànsit que no entren en el registre del consistori.

Això pot passar si, per exemple, la persona acaba morint més de 24 hores després del sinistre. En aquests casos, les víctimes ja han estat comptades com a ferides greus i, ni que acabin perdent la vida, segueixen registrades d’aquesta manera. Un exemple d’això és el del motorista que va morir quatre dies després de l’accident que havia patit.

Tampoc no compten com a mort oficial de trànsit a Barcelona les víctimes d’accidents produïts dins del recinte portuari. És el cas d’un motorista que va morir en sortir de la ronda del Litoral. L’any 2022 va tancar amb 23 víctimes mortals oficials: 16 motoristes; cinc vianants i dos conductors de cotxe.