Un motorista de 50 anys ha estat la sisena víctima mortal accident de trànsit a Barcelona aquest 2024. El sinistre s’ha produït aquest 6 de setembre al carrer de Terré, al barri de Sarrià, després de xocar amb un turisme i topar posteriorment amb un arbre. Es tracta del quart motorista que perd la vida en un sinistre a la ciutat aquest any. Fins ara, aquest any han mort en accidents quatre conductors de moto, un vianant i el passatger d’un turisme
En tot el 2023 va haver-hi 20 víctimes mortals, tres menys que l’any anterior. La majoria van ser vianants, un total de nou, i els motoristes van situar-se com el segon col·lectiu amb més mortalitat, amb vuit persones mortes. Les altres van ser dos conductors de patinet elèctric i el d’un turisme. La darrera víctima de l’any va ser un motorista de 54 anys que va morir l’11 de desembre en un accident amb un camió a l’avinguda de les Drassanes.
La xifra de vianants morts el 2023 gairebé es duplica
El nombre de víctimes que anaven a peu del 2023 va ser el més elevat des del 2016, quan van morir 16 vianants. La xifra més baixa es va assolir el 2021, encara amb restriccions per la pandèmia de covid-19, quan en va morir un. En canvi, la mortalitat s’ha reduït a la meitat entre els motoristes, que han passat de 16 víctimes el 2022 a vuit el 2023. Es trenca així la tendència a l’alça iniciada el 2020.
Des del 2019, els motoristes han estat el col·lectiu més vulnerable en set ocasions: 2014, 2015, 2018, 2019, 2020, 2021 i 2022. Aquet 2024, la tendència és la mateixa, amb dos motoristes morts dels quatre ciutadans que han perdut la vida en accidents de trànsit.
A l’hora d’analitzar les dades, cal tenir en compte que el 2020 va esclatar la pandèmia i que la mobilitat es va reduir a la ciutat.
2017 i 2021, els anys amb menys víctimes mortals en accidents
El balanç del 2021 va igualar el 2017 com l’any amb menys accidents de trànsit a Barcelona si analitzem la situació de les últimes tres dècades. Des del 2014, les xifres són inferiors a les 30 víctimes mortals, tot i que el 2022 es van disparar. No es registrava una mortalitat tan alta des del 2016.
Accidents mortals que no entren a les estadístiques
El sistema de càlcul que segueixen les administracions per comptabilitzar les víctimes mortals en accidents de trànsit no té en compte les persones que moren 24 hores o més després de l’accident. És a dir, si una persona ferida mor a l’instant o durant les 24 hores posteriors a l’incident consta com a víctima mortal per accident viari. Però si la defunció es produeix més enllà de les 24 hores, no. És el cas de la menor morta després d’un accident en bicicleta a l’avinguda de Madrid aquest mes de març. Tampoc no consten els que es produeixen a la zona portuària, com una dona que va morir atropellada per un camió al port de Barcelona.
Al mapa interactiu també pots consultar els accidents mortals de trànsit d’anys anteriors i aquí pots recuperar totes les notícies dels accidents de trànsit del 2024.
Mor un motorista de 50 anys en un accident a Sarrià
Mor un motorista de 40 anys en un accident a l’Eixample
Mor una dona atropellada al passeig de Fabra i Puig
Mor un motorista de 59 anys en un accident de trànsit a la ronda del Litoral
Mor el passatger d’una motocicleta de 32 anys en un accident a l’avinguda Meridiana
Un mort i tres ferits en un accident a la ronda del Litoral de Barcelona la matinada de Cap d’Any