Un home de 79 anys ha mort aquest dimecres atropellat per un turisme al pàrquing de la plaça de Catalunya de Barcelona. Els fets van passar a les nou del vespre i la conductora que duia el vehicle no té carnet de conduir. Per això ha quedat detinguda per un presumpte homicidi imprudent i per conduir sense permís. La Guàrdia Urbana també ha detingut el passatger del turisme com a cooperador necessari.

Fins al lloc dels fets s’hi van traslladar dotacions de la Unitat d’Investigació i Prevenció de l’Accidentalitat (UIPA) de la Guàrdia Urbana, que s’han fet càrrec de la investigació, també s’hi van desplaçar Bombers de Barcelona i unitats del Sistema d’Emergències Mèdiques, que no van poder fer res per salvar-li la vida. L’Ajuntament de Barcelona ha activat el Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) per oferir atenció a la família de l’home.

Sisena víctima mortal oficial en accident de trànsit el 2023

Segons el registre oficial de l’Ajuntament, aquesta és la sisena víctima mortal de trànsit del 2023 a Barcelona. La primera també va ser un vianant, que va morir atropellat per un camió al carrer de Verdi el 2 de gener. La segona va ser el conductor d’un patinet, que l’11 de gener va tenir un accident amb un autocar a l’Eixample; després, dos motoristes van perdre la vida en dos accidents el 24 i el 25 de març, i el 23 d’abril, un home de 88 anys va morir en un accident múltiple a la Meridiana.

Ara bé, fora d’aquest recompte oficial, cal tenir present que es poden produir altres morts arran d’accidents de trànsit que al final no entren en el registre. Això és perquè si la víctima perd la vida quan ja han passat més de 24 hores del sinistre, ja no compta a les estadístiques com a accident mortal, sinó com a accident greu. És el cas, per exemple, del motorista que va morir a l’hospital quatre dies després de patir un accident amb un vehicle.

Pel que fa al 2022, l’any va tancar amb 23 víctimes mortals: 16 anaven en moto; cinc, caminant, i dues circulaven en cotxe.