La dona de 33 anys atropellada per una motocicleta a l’avinguda de la Riera de Cassoles ha mort a l’hospital. L’accident es va produir aquest dijous al vespre a la cruïlla amb el carrer de Bretón de los Herreros i la víctima va ser trasllada a un centre hospitalari en estat molt greu. La Unitat d’Investigació i Prevenció de l’Accidentalitat (UIPA) de la Guàrdia Urbana investiga les causes.

Tres accidents en tres mesos: els veïns parlen de punt conflictiu

Segons lamenten diversos veïns, aquest punt de l’avinguda de la Riera de Cassoles és un punt conflictiu pel que fa a la sinistralitat. De fet, en els darrers tres mesos han comptabilitzat tres accidents: dos greus i un de mortal.

Els veïns han detectat un problema en la sincronització dels semàfors. Expliquen que els vehicles que pugen, si circulen ràpid, tenen temps de passar-ne tres de seguits i que un dels dos semàfors per als vehicles està tapat per un arbre. El grup d’experts Barcelona Camina també hi veu deficiències. “Cal recordar que és una zona 30 perquè hi ha un carril per banda i molts vehicles corren massa per passar els semàfors en verd”, ha constat a betevé Emeka Okpala.

Per contra, fonts de l’Ajuntament de Barcelona diuen que no en tenen constància, i que les dades no corroboren que sigui un punt negre de la circulació i la sinistralitat a la ciutat.

Cinquena vianant atropellada aquest 2023

Segons el registre oficial de l’Ajuntament, aquesta dona és la cinquena vianant morta en un accident de trànsit a Barcelona el 2023. El darrer va ser un home que va ser envestit pel Trambesòs a tocar del centre comercial Diagonal Mar aquesta mateixa setmana, el 31 de maig. Pocs dies abans, el 26 de maig un vianant va perdre la vida després que un camió xoqués contra un mur del Recinte Modernista de Sant Pau i fes esfondrar una paret que li va caure a sobre.

Aquest any també han mort tres motoristes, un conductor de cotxe i un altre de patinet. En total, doncs, ja han mort nou persones arran de sinistres viaris a la ciutat.

Víctimes mortals més enllà de les dades oficials

Més enllà d’aquestes dades oficials, cal tenir en compte que es poden produir altres morts arran d’accidents de trànsit que no entren en el registre oficial. Això passa perquè si la víctima perd la vida quan ja han passat més de 24 hores del sinistre, ja no compta a les estadístiques com a accident mortal, sinó com a accident greu. És el cas, per exemple, del motorista que va morir a l’hospital quatre dies després de patir un accident amb un vehicle.