El decret de l’Ajuntament que permet a algunes empreses utilitzar l’espai públic per llogar bicicletes i motos ha estat impugnat al TSJC. Ho ha fet el sector de lloguer de bicicletes, agrupat en l’associació Bicitours, amb el suport de Barcelona Oberta i la Fundació Barcelona Comerç. Han presentat el recurs perquè consideren que la normativa suposa una situació de “greuge comparatiu” i “competència deslleial”.

Argumenten que les empreses de lloguer i venda que estan establertes legalment amb llicència i local comercials no tenen el mateix dret per utilitzar l’espai públic. Consideren que és un sistema “exclusiu i excloent” que els provoca pèrdues que xifren en alguns casos de fins al 40 % dels ingressos anuals. En posen com a exemple ciutats com Amsterdam, Londres i València, que, afirmen, s’han blindat al fenomen de les bicicletes de lloguer a l’espai públic.

Bicicletes i motos de lloguer als carrers

L’ús de vehicles de mobilitat unipersonal i menys contaminants s’ha incrementat a la ciutat. El debat, però, estava servit quan algunes empreses van començar a utilitzar l’espai públic en lloc d’un establiment fix. Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament va regular l’ús de l’espai públic per part de bicicletes de lloguer. Així, va aprovar una taxa als vehicles compartits que utilitzin la via pública. A més, l’any 2020 té previst doblar el nombre de llicències.