El Ple ha aprovat definitivament la taxa a bicicletes i motos compartides per ocupar la via pública. Amb el “sí” de BComú, ERC, el PSC i els dos regidors no adscrits, el “no” del PDeCAT, Cs i la CUP, i l’abstenció del PP, la taxa gravarà amb 71,51 € per vehicle i any.

La taxa depèn d’un decret d’alcaldia que signarà l’alcaldessa la setmana vinent, per això l’aplicació no serà immediata. Com a molt d’hora, començarà a estar vigent a l’abril.

Nombre de llicències en revisió constant

Després d’un pacte d’última hora amb el sector, el govern municipal ha augmentat el màxim de llicències que atorgarà a les empreses de lloguer de bicis i de motos, respecte al que va dir durant l’aprovació en comissió. Ara hi ha 1.500 bicis d’ús compartit i l’Ajuntament n’atorgarà 2.650 llicències; pel que fa a motos compartides, n’hi ha 2.325 i el consistori n’atorgarà 4.639 llicències.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha assegurat que aquest topall s’anirà revisant a l’alça constantment juntament amb el sector privat, però “sense generar un prejudici a la sobreocupació de l’espai públic”. Les llicències s’atorgaran per concurs públic.

La taxa preveurà bonificacions per a les empreses

El decret d’alcaldia també inclourà algunes clàusules perquè les empreses que han de pagar la taxa, se l’estalviïn en bona part. Mercedes Vidal, però, no ha explicat fins a quin percentatge estan disposats a bonificar. El primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, sí que ha apuntat que un dels criteris per optar a la bonificació de la taxa podria ser relatiu “als drets laborals dels treballadors” de les empreses de bicis i motos compartides.