alumnes 3r ESO Institut amb ordinadors portàtils

El Sindicat de Professors de Secundària (aspepc-spc) denuncia que han hagut de tornar a les aules en plena tercera onada de la pandèmia sense prou mesures de seguretat i contra de l’opinió de molts experts. Asseguren que els cribratges que es fan als professors representen només el 10 % de les persones que hi ha als instituts, deixen de banda els alumnes i tenen un vigència limitada d’uns dies.

El sindicat considera que no es pot comparar el funcionament de la primària amb el de secundària. Diuen que els contagis es doblen als instituts respecte a les escoles. “A la primària és més simple, el professor està amb el grup bombolla, però a secundària, amb adolescent, això no passa, hi ha diferents especialitats i els grups es creuen dins i fora les dels centres“, especifica el portaveu del sindicat, David Rabadà.

Fred, distància i professors sensibles

Segons Rabadà, els principals problemes ara als instituts són tres: el fred, la manca de distància de seguretat per les ràtios sobrepassades i la tornada a les aules de professors sensibles, persones que són “susceptibles d’agafar infeccions“, apunta el portaveu del sindicat.

Pel que fa al fred, el sindicat diu que “els protocols de ventilació o són inaplicables o només donen l’opció de triar entre covid-19 i una pulmonia“. Detallen que, sovint, han de fer classes a temperatures molt per sota dels 17 graus en espais tancats, que és el mínim de temperatura que estableix la Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Dels purificadors que va plantejar el govern, diuen, no n’han vist cap.

Criteris pedagògics per davant dels científics

La tornada a les aules dels estudiants de secundària s’ha fet, segons aspepc-sps, amb criteris pedagògics que han passat per davant dels criteris científics i mèdics. Consideren que “el Departament d’Educació progressa inadequadament” i l’acusen d’actuar amb interessos electorals.

Per tot plegat, els professors de secundària opinen que s’hauria d’haver posposat l’obertura dels instituts i mantenir les classes telemàtiques.