(ACN) La fiscalia ha arxivat la investigació sobre la col·locació de blocs de formigó en calçades. Arran de diversos informes tècnics de l’Ajuntament i els Mossos d’Esquadra, que descarten qualsevol risc d’accident, la fiscal va arxivar les diligències el 15 de novembre passat. La fiscal va estimar que no hi havia indicis suficients de cap delicte relacionat amb la seguretat viària.

La investigació va començar arran de la denúncia de l’advocat Daniel Vosseler, de la plataforma Barcelona Ets Tu, en la qual argumenta que els blocs del carrer del Consell de Cent —instal·lats en el marc de l’anomenat urbanisme tàctic per guanyar espai per als vianants—  suposen un perill per a ciclistes i motoristes.

JxC també va dur els blocs als tribunals

Junts per Catalunya també va anunciar que denunciaria als tribunals els blocs de formigó instal·lats pel govern d’Ada Colau. Uns elements que, segons l’Ajuntament, tenen l’objectiu d’ampliar l’espai dels vianants durant la pandèmia del coronavirus.

Els informes tècnics descarten cap tipus de risc

D’una banda, la fiscal delegada del Servei de Seguretat Viària de la Fiscalia va requerir al govern municipal la documentació relativa a la col·locació d’aquests bancs a la calçada, i a la Gerència de Mobilitat, un informe tècnic sobre les deficiències observades en la instal·lació d’aquests elements.

També va sol·licitar als Mossos d’Esquadra un informe pericial sobre el possible impacte en els usuaris de la via d’aquests blocs de formigó, i a la Guàrdia Urbana un informe sobre les possibles incidències concretes d’aquests blocs de formigó en relació amb vehicles, ciclomotors i altres usuaris de la via.

L’informe pericial dels Mossos concloïa que no es detectava un increment de risc d’accident pel conjunt dels usuaris que utilitzaven aquest tram de via. Per la seva banda, l’informe de la Guàrdia Urbana, en relació amb el període comprès entre l’1 de maig i el 27 de setembre del 2020, s’assegurava que no s’havia intervingut policialment per aquest cos en cap accident amb resultat de ferit lleu, greu o persona morta com a conseqüència directa o indirecta de col·lisió amb els blocs de formigó. 

Millores de senyalització

Finalment, l’informe de la Gerència de Mobilitat proposa una sèrie de millores per minimitzar l’impacte d’aquests elements, relatives tant a la senyalització com al poliment de les arestes dels blocs de formigó.