El col·lectiu de motoristes s’ha rebel·lat contra els blocs de formigó

que l’Ajuntament va instal·lar a l’ampliació de la vorera del carrer del Consell de Cent. Denuncien que són perillosos en cas de caiguda i, per això, demanen al consistori que els retiri. Un dels impulsors de Motoristes BCN, Gregori Hidalgo, ha lamentat que “no podem permetre que hi hagi un endarreriment en la seguretat vial”.

L’altre impulsor de Motoristes BCN, Gerard Durrieux, ha assegurat que l’entitat no descarta emprendre accions per forçar l’Ajuntament a treure els blocs, tot i que ha dit que “de moment el que volem és diàleg, i estem segurs que així ho podrem solucionar”. De fet, la plataforma dona suport a una petició feta a través de Change.org per retirar els blocs de formigó.

bancs consell de cent

JxC i el PP, al costat dels motoristes

La petició dels motoristes arribarà al ple d’aquest divendres, l’últim del curs, a través d’un prec de JxC a l’alcaldessa. La líder de JxC a l’Ajuntament, Elsa Artadi, ha visitat els blocs de formigó i ha assegurat que comprometen la seguretat dels usuaris de la via. Artadi no ha descartat la via judicial: “Ens plantegem tots els camins, però esperem que no calgui, que la senyora Colau prengui consciència del que està fent”.

La resposta del govern municipal a la petició no arribarà fins al ple, segons han explicat fonts municipals a betevé. Qui també ha presentat un prec escrit a l’alcaldessa per demanar la retirada dels blocs de formigó és el PP. El líder popular a Barcelona, Josep Bou, ha instat Colau a treure’ls “de forma immediata” perquè “una caiguda qualsevol pot tenir conseqüències desastroses”.

artadi consell de cent

Veïns i vianants, a favor dels blocs

Ara bé, no tot són veus en contra dels elements de formigó. Aquest dimecres al matí, desenes de persones els han utilitzat com a zona de descans i, algunes d’elles, han explicat a betevé que estan a favor dels blocs per separar bé l’espai dels vianants i el del trànsit. L’entitat Eixample Respira també s’hi ha decantat a favor, tot i que ha admès que l’Ajuntament podria haver triat un disseny més apropiat, com el que ja s’utilitza en els separadors dels carrils bici.