Aconseguir que els barcelonins tornin a baixar a la Rambla i dinamitzar-ne els entorns. Aquest és l’objectiu de la campanya que han impulsat conjuntament l’Ajuntament i Amics de la Rambla, després que la pandèmia del coronavirus hagi tingut un impacte econòmic molt fort en el passeig. Amb una cinquantena d’activitats per a tots els públics, es vol reactivar l’activitat comercial d’una zona de la ciutat que el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, remarca que “ofereix una imatge molt diferent a la que estàvem acostumats fins fa pocs mesos”.

Les conseqüències del context sanitari al centre de la ciutat s’han notat sobretot en la caiguda del turisme internacional i, de fet, molts negocis de la Rambla ja van alertar aquest estiu que no poden subsistir sense turistes. Al setembre, un 40 % dels locals del passeig estaven tancats. Amb aquestes dades sobre la taula, la intenció, ara, és que els barcelonins es facin seu l’espai més enllà de la pandèmia.

Activitats per a tots els públics

La campanya “Baixa a la Rambla” s’allargarà durant quatre setmanes, dues abans de Nadal i dues després. En concret, del 10 al 23 de desembre i del 7 al 21 de gener, s’han organitzat més de 50 activitats per atreure el públic local. Entre les propostes, hi haurà tallers d’arts florals, classes de dibuix, lectures de poesia, demostracions i degustacions gastronòmiques i concerts. Més enllà del passeig, les activitats s’organitzaran en locals i establiments dels entorns, com la plaça Reial, el Mercat de la Boqueria, el Jamboree o el Centre Esportiu Municipal Colom. També es faran dues rutes guiades i s’oferiran vals de descompte.

Presentació de la campanya "Baixa a la Rambla"

El president d’Amics a la Rambla, Fermí Villar, ha animat els veïns de tots els barris de la ciutat acudir-hi per tornar a posar aquest espai “a l’agenda dels barcelonins”. A més, ha remarcat que totes les activitats es faran “seguint els protocols de seguretat que estableixin les autoritats sanitàries”.