La patronal de l’oci nocturn FECASARM torna a carregar contra la gestió de la situació sanitària per part de la Generalitat. En aquest cas per la suspensió per problemes tècnics de l’ampliació del certificat de la covid a la restauració, gimnasos i altres equipaments. La FECASARM retreu a la Generalitat “el caos i el fracàs més absolut” que, afirmen, es deriva de la improvisació per part del govern a l’hora d’implementar noves mesures. Denuncien que els canvis continus, com els que s’han viscut les darreres hores, acaben provocant “una inseguretat jurídica permanent” per als empresaris.
En un comunicat, acusen la Generalitat de fer “les coses tard, malament i de manera improvisada” a causa de “la seva inactivitat, ineficàcia i acomodament en les mesures fàcils però letals” per al sector. Defensen que la introducció del certificat de la covid es va fer sense tenir preparada “una eina tecnològica” que pugués assumir la gran demanda de sol·licituds sense arribar al col·lapse que ha viscut l’aplicació de La Meva Salut des que es va anunciar la mesura.
Proposen de nou una aplicació pròpia
Més enllà de les queixes per la situació actual, la FECASARM torna a posar a disposició del govern català l’aplicació que van desenvolupar pel seu compte com una alternativa al tancament dels locals. Des del mes de març passat, les empreses de l’oci nocturn van intentar convèncer el Departament de Salut per realitzar una prova pilot amb aquesta aplicació a 13 restaurants i discoteques de Barcelona, per comprovar-ne el funcionament i l’efectivitat. Asseguren que aquesta app “evita col·lapses del sistema, evita aglomeracions als accesos, no revela dades personals i aporta més seguretat en la identificació de la persona”.
Dos mesos de “despropòsits i situacions caòtiques”
FECASARM també ha aprofitat per recriminar a la Generalitat que l’aplicació també va fallar quan es va reobrir l’oci nocturn, el 8 d’octubre, després de l’extensió dels botellots. “Els dos primers caps de setmana va funcionar caòticament“. Critiquen que novament es va descartar la seva aplicació, tot i que la catalana no era compatible amb les dades internacionals. Per tot plegat, conclouen que s’han viscut dos mesos de “despropòsits i situacions caòtiques” que es podrien haver evitat si s’hagués apostat per vies com les de les proves pilot de la Sala Apolo el desembre del 2020 o eines tecnològiques com l’app Liberty Pass, que ja existia i es podria haver implementat el novembre del 2020, ara just fa un any.
Per últim, la patronal de l’oci nocturn reivindica una cinquena línia d’ajuts al sector “promesa a l’oci nocturn fa més de dos mesos”.