La posada en marxa de la sol·licitud del passaport de la covid als gimnasos, restaurants, i zones de restauració de cinemes i teatres ha generat força problemes de logística. Tot i l’anunci de posposar l’obligatorietat del passaport fins dilluns, els gimnasos ja s’han trobat que molts abonats, especialment aquells que no es volen vacunar, s’estan començant a donar de baixa.

Ofereixen als abonats no haver de pagar la quota

Depenent del gimnàs, les baixes han estat més o menys quantioses. Per exemple, des del gimnàs Duet Sports la Plana, el seu director, Albert Ortiz, confirma que entre 70 i 80 persones ja s’han posat en contacte amb el gimnàs per tramitar la baixa. Una situació que, ara per ara, no està sent tan dramàtica en el gimnàs que també gestiona Duet Sports, en aquest cas a les Cotxeres Borbó.

Segons Xavier Molina, un dels responsables, “ara mateix al gimnàs només tenim quatre baixes confirmades però al voltant d’una cinquantena de socis estaven decidits a fer-ho. En aquests casos, els hem ofert que deixin de pagar la quota fins que la mesura del passaport ja no sigui necessària”.

Ara mateix als abonats que es volen donar de baixa els oferim que no paguin la quota per evitar que marxin”
Xavier Molina, responsable de Duets Sport

Cues i problemes de logística

En les primeres hores de funcionament del passaport de la covid s’han format cues importants davant de les recepcions. Molts abonats no eren conscients que avui entrava en vigor la mesura i han intentat generar el passaport de la covid en aquell moment, molts no ho han aconseguit.

Com molts sectors afectats especialment per les restriccions de la covid, els gimnassos tenen certa facilitat per respondre a mesures d’última hora, però en el cas del passaport en molts casos els ha acabat desbordant.Posar en maxa en qüestió d’hores un sistema informàtic que permeti controlar el passaport de la covid i també actualitzar la base de dades dels abonats, per evitar que aquests hagin de presentar el passaport, no ha estat fàcil”, assegura Molina. Dilluns i dimarts són els dies més forts pel que fa a l’assistència d’usuaris i, per tant, els gimnasos podran valorar millor, a partir de dimecres, l’impacte real de l’ús del passaport pel que fa a les baixes totals dels clients.