Els bombers es mantenen com a servei més ben valorat pels barcelonins

, segons l’última Enquesta de serveis municipal. Els ciutadans els han posat una nota mitjana de 8,1 (dues dècimes menys que en l’enquesta del 2018). Tot i així, el 8,1 permet als bombers superar les biblioteques públiques (7,9) i els centres cívics (7,6).

A continuació, els 10 serveis municipals més ben valorats i la variació respecte a fa un any.

  • Bombers: 8,1 (-0,2)
  • Biblioteques públiques: 7,9 (-0,1)
  • Centres cívics: 7,6 (-0,1)
  • Mercats municipals: 7,5 (=)
  • Activitats culturals: 7,4 (-0,1)
  • Metro: 7,4 (-0,1)
  • Recollida d’escombraries: 7,4 (-0,1)
  • Tramvia: 7,3 (-0,2)
  • Festes populars: 7,3 (=)
  • Autobús: 7,2 (-0,1)

Com es pot veure en les dades, aquest 2019 s’ha registrat una baixada generalitzada a les notes que els barcelonins posen als serveis municipals. De fet, només n’hi ha un que hagi obtingut una nota notablement superior a l’any passat: el nou Bicing ha tret un 6,7; mig punt més que el 2018.

A la part baixa de la taula de serveis hi ha, a més, la baixada més destacada: la seguretat ciutadana a la ciutat té mig punt menys que l’any passat. Això s’emmarca en una enquesta en què la inseguretat s’ha convertit en el problema més greu per als barcelonins a vuit dels 10 districtes de la ciutat. L’aparcament obté l’únic suspès.

  • Urbanisme: 6,6 (-0,1)
  • Neteja de carrers: 6,5 (-0,2)
  • Zones verdes: 6,4 (-0,2)
  • Asfaltat de carrers: 6,3 (-0,2)
  • Guàrdia Urbana: 6,1 (-0,3)
  • Seguretat ciutadana al barri: 6,0 (-0,5)
  • Soroll: 5,8 (+0,2)
  • Seguretat ciutadana a la ciutat: 5,5 (-0,8)
  • Circulació: 5,4 (-0,1)
  • Aparcament: 4,0 (+0,1)