Els bombers es mantenen com a servei més ben valorat pels barcelonins, segons l’última Enquesta de serveis municipal. Els ciutadans els han posat una nota mitjana de 8,1 (dues dècimes menys que en l’enquesta del 2018). Tot i així, el 8,1 permet als bombers superar les biblioteques públiques (7,9) i els centres cívics (7,6).

A continuació, els 10 serveis municipals més ben valorats i la variació respecte a fa un any.

  • Bombers: 8,1 (-0,2)
  • Biblioteques públiques: 7,9 (-0,1)
  • Centres cívics: 7,6 (-0,1)
  • Mercats municipals: 7,5 (=)
  • Activitats culturals: 7,4 (-0,1)
  • Metro: 7,4 (-0,1)
  • Recollida d’escombraries: 7,4 (-0,1)
  • Tramvia: 7,3 (-0,2)
  • Festes populars: 7,3 (=)
  • Autobús: 7,2 (-0,1)

Com es pot veure en les dades, aquest 2019 s’ha registrat una baixada generalitzada a les notes que els barcelonins posen als serveis municipals. De fet, només n’hi ha un que hagi obtingut una nota notablement superior a l’any passat: el nou Bicing ha tret un 6,7; mig punt més que el 2018.

A la part baixa de la taula de serveis hi ha, a més, la baixada més destacada: la seguretat ciutadana a la ciutat té mig punt menys que l’any passat. Això s’emmarca en una enquesta en què la inseguretat s’ha convertit en el problema més greu per als barcelonins a vuit dels 10 districtes de la ciutat. L’aparcament obté l’únic suspès.

  • Urbanisme: 6,6 (-0,1)
  • Neteja de carrers: 6,5 (-0,2)
  • Zones verdes: 6,4 (-0,2)
  • Asfaltat de carrers: 6,3 (-0,2)
  • Guàrdia Urbana: 6,1 (-0,3)
  • Seguretat ciutadana al barri: 6,0 (-0,5)
  • Soroll: 5,8 (+0,2)
  • Seguretat ciutadana a la ciutat: 5,5 (-0,8)
  • Circulació: 5,4 (-0,1)
  • Aparcament: 4,0 (+0,1)