El Bicing estrenarà bicicletes noves a partir del 8 de gener del 2019. Amb el canvi de gestió, adjudicada el desembre passat a la UTE Pedalem Barcelona per als propers 10 anys, caldrà substituir també totes les estacions. La implantació del model nou serà progressiva i conviurà amb les bicicletes antigues durant tres mesos. S’espera que la segona quinzena d’abril ja estigui tot canviat.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Bicing Barcelona 2019: Guia per utilitzar les noves bicicletes ” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/bicing-barcelona-2019-horari-preu/|||” css=”.vc_custom_1540210221769{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

Com funcionarà el nou Bicing de Barcelona?

  • El nou Bicing funcionarà les 24 hores tot els dies, una novetat respecte l’actual.
  • Hi haurà més bicicletes (6.000 de mecàniques i 1.000 d’elèctriques —ara n’hi ha 6.000 i 300 respectivament).
    • Tant les bicis mecàniques com les elèctriques tindran el mateix xassís, i totes dues es podran agafar en parades a la superfície.
  • Hi haurà més estacions. Es passarà de les 424 actuals a 519, amb una capacitat mitjana de 27 ancoratges.
    • Les 95 parades noves es distribuiran per tot Barcelona, però l’augment més destacat serà a:
      • Horta-Guinardó (17 parades més)
      • Nou Barris (16)
      • Gràcia (14)
      • Sant Martí (13)

Les estacions noves s’implantaran a partir de l’abril i fins a finals del 2019 de forma progressiva. Els barris que es dotaran de noves parades seran Vallcarca i els Penitents, la Trinitat Nova i Ciutat Meridiana, entre d’altres.

Com serà la nova bicicleta del Bicing?

bicicleta bicing

La nova bicicleta del Bicing tindrà el quadre d’alumini, més lleuger. El fre de davant serà de tambor i el posterior, de disc. Els cables de frens i de marxes estaran protegits i hi haurà un portaequipatges robust amb capacitat per a fins a 10 kg. Les rodes seran més grans, de 26 “, i el seient, més còmode. En el cas de la bici elèctrica, el canvi de marxes serà automàtic.

Convivència durant tres mesos

Del gener a l’abril

, mentre es faci el canvi de bicicletes i estacions, es podrà fer servir tant el model nou com l’antic amb la mateixa targeta. Els usuaris que agafin una bici nova l’hauran de tornar a una estació nova, mentre que si n’agafen una d’antiga caldrà buscar una estació vella per retornar-la. La tinenta d’alcalde Janet Sanz ha demanat disculpes per avançat als usuaris, i ha anunciat que tots els que renovin l’abonament a partir del gener tindran un mes extra gratuït.

bicing

A partir del gener, es recomana informar-se prèviament per saber quines estacions s’han canviat i quines no. S’oferirà informació actualitzada al web i a l’app del Bicing. Mentre duri el procés d’implantació de les bicicletes noves, les elèctriques seguiran disponibles a les estacions subterrànies, que desapareixeran quan estigui tot el servei nou implantat.

Les bicicletes s’estrenaran sense patrocinador després que a l’agost vencés el contracte amb Vodadone. Janet Sanz ha explicat que s’ha encarregat a B:SM buscar un patrocinador que permeti obtenir més ingressos per compensar el dèficit del servei, una marca que haurà de respondre als “valors de la ciutat i els principis del nou Bicing”.

Tarifes noves i possibilitat de reserva

L’estrena del Bicing nou comportarà també un nou sistema tarifari. A diferència d’ara, que hi ha una tarifa diferent per a les bicis mecàniques (47,16 €) i les elèctriques (61,16 €), la tarifa serà la mateixa (50 € anuals) i es podran fer servir els dos models amb el mateix preu. També hi haurà una tarifa de pagament d’ús per als usuaris menys habituals (35 €).

Una de les millores tecnològiques que incorporarà el Bicing nou és la possibilitat de fer una reserva anticipada de la bicicleta de cinc minuts.

Els usuaris esperen millores

En la darrera enquesta de serveis municipals

, el Bicing es va valorar amb un 7,2 per part dels abonats. Entre les principals queixes hi ha la manca de disponibilitat de bicicletes en determinades estacions, així com la falta de places lliures per retornar-les en d’altres. Per això, demanen més estacions, un dels punts que es volen solucionar amb la nova concessió. Els errors informàtics i problemes amb l’aplicació mòbil són d’altres aspectes que els usuaris demanen de millorar.

Crítiques de l’oposició

La regidora del PDeCAT, Francina Vila, ha dit que el nou Bicing “arriba tard” i que hauria d’haver-se implantat fa dos anys. Vila ha acusat el govern d’Ada Colau de “negligència” en la gestió del servei i ha retret que ara busquin un patrocinador quan en el mandat anterior ICV-EUiA ho va criticar.

Des del PP, Alberto Fernández Díaz ha dit que va ser “un greu error” prescindir de patrocini al Bicing i ha criticat que ara el govern en un busqui un altre. Pel líder del PP, Colau ha convertit el servei en “un pou sense fons” que costa 12 milions d’euros anuals.