Segons dades recollides per l’Ajuntament de Barcelona la intensitat mitjana del trànsit en un dia feiner a Barcelona s’ha reduït un 11 % en vuit anys i a punts com a l’Eixample, un 17 %. Pel que fa als eixos verds de Sant Antoni, la disminució ha estat del 64 %. L’anàlisi inclou les xifres de trànsit recollides pel Departament de Gestió de Mobilitat des del 2015 i fins al 2022. Pel que fa al 2023, només s’han inclòs dades dels mesos de gener, febrer i març.

L’excepció, la ronda de Dalt

Tot i que la reducció és generalitzada, en el cas de la ronda de Dalt, el trànsit ha augmentat un 8 %. En canvi, a la ronda del Litoral, la disminució ha sigut del 5 % i a la del Mig, un 4 %.

Pel que fa a altres vies d’accés, hi ha hagut una reducció del 19 %. Aquí s’hi inclouen els següents carrers: la Gran Via, l’avinguda Diagonal i l’avinguda Meridiana. També eixos transversals com els carrers d’Aragó —amb una disminució del 30 %—, Mallorca i València i els carrers que connecten mar i muntanya: Entença, Muntaner, Aribau, passeig de Gràcia, Balmes i Numància.

Reducció del trànsit a l’Eixample: de 350.000 cotxes a 285.000

Una de les dades que destaca l’Ajuntament és la reducció del trànsit que hi ha hagut a l’Eixample els darrers vuit anys, amb un 17 % menys de cotxes de mitjana. De fet, pel que fa al nombre de vehicles que travessen transversalment la zona, s’ha passat de 350.000 vehicles diaris a 285.000. Als eixos verds consolidats, com el de Sant Antoni —entre els carrers de Tamarit, Parlament i Borrell— la xifra s’eleva fins al 64 %. En el cas dels que encara estan en obres, la reducció és del 89 %.