maria cristina

Els talls a la xarxa de metro de la ciutat s’intensificaran a finals d’aquest mes de juliol, amb els talls a l’L2 i l’L5. En el cas de la línia lila, es veurà afectada des del dia 27 i fins al 30 d’agost entre les parades de Paral·lel i la Sagrada Família. Pel que fa a la línia blava, els talls es produiran entre el 29 de juliol i l’1 de setembre, de Collblanc a Can Vidalet. Transports Metropolitans de Barcelona cobrirà el trajecte tallat de l’L2 (de sis estacions) amb la línia regular D50 de bus, mentre que el recorregut afectat de l’L5 (dues estacions) serà compensat amb un bus llançadora.

Davant d’aquesta situació, la síndica de greuges, Maria Assumpció Vilà, ha sortit al pas per reclamar a TMB que informi d’una manera adequada els ciutadans per tal d’evitar les queixes rebudes pel tall de l’L1. Vilà espera que “la freqüència de pas pugui igualar-se a la del metro i que els busos siguin de doble compartiment per tal que la ciutadania pateixi la menor afectació possible”.

Recomanacions per no repetir el malestar provocat pels talls de l’L1

Segons la síndica de greuges, els punts clau per evitar problemes als usuaris de la xarxa és informar amb antelació “per mitjà de cartells, senyalització i megafonia”, i també a través de les xarxes socials. A més, Vilà para especial atenció a les necessitats de les persones amb discapacitat o amb dificultats de mobilitat, i per això reclama a TMB que les informacions sobre les alternatives als talls incloguin explicacions relatives sobre com accedir-hi. Per últim, recomana que l’empresa municipal de transports destini personal d’atenció a les parades per ajudar la ciutadania a solucionar els dubtes que generin els talls.

Totes aquestes recomanacions van orientades a evitar les crítiques que va rebre la gestió del tall de l’L1, que va començar l’1 de juliol. La modificació d’aquesta línia, una de les principals de la xarxa, va provocar les queixes i el malestar expressat pels usuaris i les molèsties derivades als conductors de les llançadores.