El bus llançadora que molts usuaris havien reclamat entre les parades de metro del Fondo i el Clot ja s’ha posat en marxa. TMB n’ha modificat el recorregut inicial per adaptar-se a les necessitats dels viatgers. Ara el bus fa parada a cada estació afectada per les obres de la Línia 1 del metro. Està previst que aquest nou servei deixi de funcionar el 30 d’agost, just quan s’acabin els treballs.

Es reforcen els informadors al metro

Tot i que l’anunci es va fer fa dos dies, a alguns usuaris els ha agafat per sorpresa la mesura. Una de les preguntes més freqüents en el tram afectat ha estat des d’on sortia la nova línia d’autobús. Per evitar confusions s’ha reforçat el servei d’informadors a la Línia 1 del metro. Els usuaris han dit que amb el nou servei s’eviten fer un transbordament a peu que durava 10 minuts i, per tant, poden fer tot l’itinerari d’una forma més ràpida.

Amb la mesura en marxa hi ha un autobús que enllaça una per una totes les parades de metro compreses entre el Fondo i el Clot i un altre servei d’autobús que connecta com fins ara l’estació de Fabra i Puig amb la del Clot.

Els usuaris s’havien queixat en reiterades ocasions del  servei que oferia TMB, que estava format per dues línies que feien el trajecte per separat: una que funcionava entre el Clot i Fabra i Puig i l’altra, entre Onze de Setembre i el Fondo.

Rosa Alarcón demana als usuaris que prioritzin transport alternatiu al bus

Per la seva banda, Rosa Alarcón, regidora de Mobilitat, ha admès que el recorregut que fa l’autobús és lent i que es triga 50 minuts a fer-lo sencer. Per això ha demanat als viatgers de metro que segueixen fent servir alternatives al bus, com ara altres línies de metro, perquè són més ràpides. També ha explicat que per evitar col·lapse o embusos, l’autobús llançadora té prioritat semafòrica. Alarcón ha reconegut que l’entrada en funcionament de la nova línia té a veure amb les queixes dels usuaris i la demanda de la FAVB.

El descens de viatgers i del trànsit permet l’itinerari

TMB ha explicat que s’ha pogut posar en funcionament el nou itinerari perquè durant l’estiu es produeix un descens de la demanda en el transport de la zona afectada per les obres de fins al 50 % respecte als mesos d’hivern. Les xifres ho corroboren: durant el juliol es comptabilitzen 90.000 entrades entre el Fondo i el Clot mentre que a l’agost les entrades cauen fins a les 50.000. Un altre factor que ha permès posar en marxa la mesura és que també hi ha una disminució important del trànsit de vehicles per on circula l’autobús.