Mesuraments aire metro

No s’ha trobat ni rastre d’amiant en l’ambient de cap de les quatre estacions que s’han analitzat de la xarxa de metro. La campanya, que van començar conjuntament a principis de juliol TMB i l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), no ha detectat ni una sola fibra d’amiant. Per això, i en espera de la valoració definitiva que els grup d’experts de l’ASPB facilitarà al setembre, TMB apunta que les condicions ambientals de la xarxa de metro són segures. Almenys, de la part que han analitzat”, puntalitza el comunicat.

Les quatre estacions de la campanya es van triar precisament perquè tenen les condicions ambientals més desfavorables, o bé per antiguitat, pel tipus de trens que hi circulen, o perquè s’ha trobat fibrociment a la infraestructura. Dues d’aquestes estacions són de l’L1, Catalunya i la Torrassa, i dues més de l’L3, Passeig de Gràcia i Liceu. En cada una s’hi han instal·lat cinc punts de mostreig i en cap, dels 20 punts totals, hi han detectat amiant.

Pel que fa a les anàlisis de materials sòlids que s’han recollit també confirmen l’absència d’amiant. En total s’han tret 69 mostres de materials sòlids provinents dels filtres d’aire del sistema de ventilació dels trens, de la pols dels túnels i de l’estrat del balast (la grava que envolta les vies).

Dins del pla desamiantatge de les instal·lacions del metro, TMB ha retirat 108 tones de fibrociment i n’hi queden 293 per retirar . L’objectiu de l’empresa és eliminar o confinar tot l’amiant del metro en tres anys.