La regidora d’Urbanisme, Janet Sanz, i  la de Mobilitat, Rosa Alarcón, han visitat les obres de construcció de l’estació Ernest Lluch de l’L5. Acompanyades del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, han pogut veure que els treballs avancen a bon ritme. Després d’enllestir les intervencions que afecten la infraestructura de l’estació, ara comença una nova fase. Es tracta de la instal·lació de la vies i afectarà el servei habitual de metro durant tot el mes d’agost.

Un estiu d’obres

Les obres de construcció de la nova estació obligaran a tallar la línia blava des del 29 de juliol fins a l’1 de setembre. Afectarà dues parades: la de Collblanc i Can Vidalet, però el servei de metro es cobrirà amb un bus llançadora. Aquest tall se suma al de l’L1, que està aturada des de l’1 de juliol entre les estacions de Clot i Fondo, i el que es farà a l’L2 a partir del proper 27 de juliol. En aquest cas afectarà les estacions compreses entre Paral·lel i Sagrada Família i s’allargarà fins al 30 d’agost. Transport Metropolitans de Barcelona ja ha anunciat que es cobrirà el trajecte amb la línia regular de bus D50.

Mesures per evitar el col·lapse

Aquest dijous, la síndica de Barcelona ja va demanar a l’Ajuntament que informés correctament als usuaris dels talls i les alternatives que tenien disponibles per cobrir el trajecte per tal de no repetir els problemes generats per l’L1. La regidora d’Urbanisme i Mobilitat al consistori, Janet Sanz, ha assegurat que s’estan fent tots els esforços per evitar ocasionar problemes de mobilitat a la ciutadania i que precisament s’aprofiten els mesos d’estiu perquè és quan menys passatgers registra el metro. Tot i això, Sanz ha anunciat que el proper dilluns hi haurà una reunió per planificar els serveis alternatius i que es millorarà la informació als usuaris. Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha afegit que els passatgers de l’L5 tenen a disposició un bus llançadora i altres opcions com ara la Renfe per cobrir el recorregut afectat.

Com serà l’estació d’Ernest Lluc?

La nova parada de l’L5, a cavall entre Barcelona i l’Hospitalet, tindrà tres nivells -carrer, vestíbul i andanes- i permetrà connectar aquesta línia amb la T1, T2 i T3 del Trambaix. Les obres d’aquesta estació de metro van començar el 2008, però van estar aturades entre 2012 i 2019. Els treballs, amb un pressupost de 15 milions d’euros, es van reprendre al mes de juny d’aquest any i està previst que s’allarguin 22 mesos. Per tant, no entraria en funcionament fins a l’estiu del 2021.