Bus llançaora L1

El president de la plataforma Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, creu que el dispositiu alternatiu al metro que ha dissenyat TMB és “millorable”. En una entrevista a ‘El matí de Barcelona‘, Riol diu que s’haurien de reconfigurar els recorreguts dels busos llançadora per intentar disminuir els trajectes entre 10 i 15 minuts. “La gent allarga les seves jornades moltíssim i ho hauríem d’intentar reduir”, afirma.

Des de la PTP proposen que les llançadores arribin fins a Fabra i Puig o Sant Andreu Arenal de forma directa, sense resseguir les parades de l’L1, i no amb el doble transbordament que hi ha ara. Consideren que es podria ampliar l’oferta fins a tres llançadores (una més que ara) que connectessin els usuaris de forma clara i ràpida amb estacions de Rodalies que tinguin més freqüència de pas de trens i enllacin amb el centre de la ciutat.

Riol assegura que aquesta proposta la va fer arribar a TMB abans que es muntés el dispositiu, però que no els van fer cas. El president de la PTP també creu que a l’agost s’hauria de revisar el pla i no reduir la freqüències d’algunes línies regulars, sobretot d’autobusos metropolitans, que són utilitzades com alternatives al tram tallat per l’L1.

La CGT denuncia la “mala gestió” de TMB

La CGT d’Autobusos de TMB considera que el servei alternatiu de TMB ha generat “caos” i en culpa la direcció per una “mala gestió”. El sindicat creu que l’empresa ha tingut temps suficient per planificar un bon servei, però ha acabat actuant amb “improvisació i falta de rigor“. Considera que no es pot suplir el recorregut de les estacions de metro tancades amb una sola llançadora i que caldria prioritzar el bus, amb restriccions si cal, al vehicle privat. També critiquen que la informació als usuaris sobre les alternatives de transport és de “difícil comprensió”.

Les crítiques de la CGT s’afegeixen a les que també ha fet la UGT i els partits de l’oposició. En canvi, des de TMB consideren que el dispositiu està funcionant correctament.