Aquest dilluns és el primer dia laborable amb el tall de l’L1 del metro entre el Clot i el Fondo amb persones que fan servir el suburbà per anar a treballar. Després d’un cap de setmana difícil, en què els usuaris s’han queixat pel dèficit d’informació i la poca freqüència de pas del bus llançadora, el primer dia entre setmana ha estat més tranquil del que s’esperava. La presència d’informadors i l’alta freqüència de pas dels busos que fan el servei llançadora han suavitzat les complicacions. No obstant això, al matí s’han produït algunes cues i aglomeracions: a l’estació del Clot, que durant el tall només funciona cap a l’Hospital de Bellvitge, els combois anaven plens, i molts passatgers s’han queixat de la saturació a l’intercanviador de la Sagrera.

Alguns han expressat el seu malestar a través de les xarxes socials i, per exemple, han criticat que les andanes de la Línia 5 a l’estació de la Sagrera no podien absorbir tot el passatge.

Reforç del personal i servei d’informadors

TMB ha posat en marxa una campanya amb informadors a l’entrada de les parades inoperatives. La presència d’aquest personal per orientar els usuaris ha estat molt visible aquest dilluns en el conjunt de les estacions afectades per aquesta interrupció del servei.

Alta freqüència dels busos llançadora

Tot i que la freqüència de pas en dia laborable és alta -a les hores punta circulen amb freqüències d’entre tres i cinc minuts-, els usuaris critiquen que el servei de busos llançadora no cobreixi tot el recorregut. Els qui volen anar del Clot al Fondo han d’agafar un bus per anar entre el Clot i Fabra i Puig, caminar 15 minuts per anar a Onze de Setembre i, aquí, agafar el segon vehicle per anar fins al Fondo. Per això, aquest dilluns han estat pocs els qui han provat aquest recorregut i, entre els qui ho han fet, asseguren que el proper dia buscaran una altra alternativa.

Per suplir el tall de l’L1, hi ha dos serveis d’autobús llançadora gratuïts que recorren parcialment el trajecte del tram afectat (una llançadora entre el Clot i Fabra i Puig i l’altra entre Onze de Setembre i el Fondo). TMB també recomana utilitzar altres línies de la xarxa de metro, així com altres opcions de transport públic com els busos i Rodalies Renfe. Les rutes alternatives dissenyades per TMB, però, tripliquen el temps del recorregut en metro.

Una obra de renovació sense precedents

El servei estarà tallat fins al 30 d’agost per una de les actuacions més importants de renovació de la infraestructura que s’han fet mai al metro. Es remodelaran nou quilòmetres de vies, aparells i instal·lacions des del Clot fins a Baró de Viver.

La resposta de TMB a les crítiques

Des de TMB demanen disculpes per les molèsties als passatgers i asseguren que s’està fent tot el possible per minimitzar-ne les afectacions. En una entrevista a ‘El matí de Barcelona‘ , el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha assegurat també que el dispositiu està funcionant, però que es faran petits canvis per adaptar el recorregut del servei especial d’autobusos llançadora a les necessitats dels usuaris. En resposta a les crítiques perquè les alternatives tripliquen el temps que calia invertir en els desplaçaments en metro, ha explicat que han treballat per garantir que tothom pugui desplaçar-s’hi, però que no poden garantir que es faci en el mateix temps que el metro.

Cañas també ha explicat que abans de decidir com fer el tall es van valorar totes les possibilitats i que l’opció que s’ha triat és la que té “menys impacte per als ciutadans”. També ha assegurat que al setembre el servei tornarà a la normalitat i que no hi haurà retards.