(ACN) La UGT demana a la Fira de Barcelona que obligui les empreses que subcontracta a firmar un codi de bones pràctiques en què assegurin que no discriminaran el seu personal. El sindicat ja va estar darrere d’una denúncia que va originar una multa de la Inspecció de Treball a empreses del MWC per feines d’hostessa que requerien una alçada o una talla. “La Fira no pot ser un lloc de precarietat laboral ni de discriminació”, ha dit el secretari general de l’organització a Catalunya, Camil Ros, en una entrevista amb l’ACN.

Camil Ros assegura, que des d’UGT es podria incloure una resposta judicial en cas de vagues com l’aturada dels muntadors d’escenaris durant el Sònar. En aquesta ocasió, la Fira va optar per contractar una altra empresa per evitar la suspensió del festival de música electrònica, un fet que els “riggers” van portar al jutjat perquè van considerar que s’havia vulnerat el dret de vaga. “Si es converteix en un precedent tenim un problema, esperem que sigui l’excepció que confirmi la regla”, ha afirmat.

Reclamen garanties a Iberia per aturar la vaga

Pel que fa a l‘aturada d’aquest cap de setmana convocada pel personal de terra d’Iberia, en el qual la UGT ha estat negociant com a representant sindical, Ros ha assegurat que es troba un punt “difícil” per la desconfiança generada en un conflicte que fa més d’un any que s’arrossega. “Esperem poder trobar un acord però hem signat dues convocatòries de vaga amb el compromís d’arribar a concretar acords i després Iberia no ho fa. Volem més garanties perquè ja ens l’han colat dues o tres vegades”, ha afegit.

En aquest sentit ha dit entendre que les persones afectades es molestin per la convocatòria de vagues però ha afirmat que és “problema de les direccions” per no haver complert els acords assolits. “No som una organització sindical que, per defecte, convoqui vagues, més aviat al contrari perquè quan les fem és perquè estem en situacions límit”, ha insistit. A més d’un canvi en la política d’adjudicació de serveis, l’aeroport del Prat necessita inversió “en tots els sentits”, diu. “Tenim un problema global, són situacions que es repeteixen any rere any”, ha assenyalat. “La gent ja ha agafat com a normalitat que si agafes un vol de Vueling aniràs tard a l’estiu, a Vueling algú li ha de dir com es fan les coses”, ha criticat.

Preocupats pel futur de la planta Nissan de Barcelona

D’altra banda, Ros ha criticat l’onada d’ERO, “la majoria sense causa” i s’ha mostrat preocupat pel futur de la planta de Nissan a Barcelona. Segons Ros, és necessari incrementar la producció a la planta de Zona Franca (Barcelona) perquè sinó, la fàbrica estarà en “perill” de tancar. Per molt que la Generalitat accedeixi a les demandes d’invertir en una planta de pintura, “si no hi ha cotxes en el futur, malament”, ha advertit.