La comissió de Govern del consistori ha aprovat destinar 800.000 euros de la taxa turística a quatre projectes relacionats amb la cultura i el turisme: el festival del Grec (250.000), la Mercè (250.000), la campanya de promoció turística de Barcelona (200.000 euros) i el Projecte Pride 2020 (100.000). El primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha assegurat que el finançament ha de servir per “contribuir a la diversificació dels atractius de Barcelona com a destinació turística, una actuació més fonamental que mai en la crisi post coronavirus“.

Bona part de la dotació, 500.000 euros, es destinaran a dos dels grans projectes culturals de la ciutat: el festival del Grec i la Mercè, que rebran 250.000 euros cadascun. Amb la inversió, el consistori vol donar suport i mantenir una oferta cultural atractiva a la ciutat. Aquest paquet d’inversions se suma al que ja va aprovar la setmana passada l’Ajuntament per donar suport al teixit empresarial  i incentivar el consum local. Els diners provenen de la recaptació de l’Impost d’Estades en Establiments Turístics (IEET) de l’any passat.

Pel que fa al turisme, Collboni ha reconegut que des de l’Ajuntament fa temps que treballen per un canvi del model turístic. “Cal fomentar a escala internacional un turisme vinculat al mon cultural”, ha explicat. Això, segons el tinent d’alcalde, s’aconseguirà creant atractius per distribuir “l’oferta turística” i que també puguin gaudir els barcelonins: “Que siguin els propis barcelonins que tornin a revisitar la seva ciutat en un estiu que serà excepcional”, ha dit Collboni.  A la campanya de promoció turística de Barcelona es destinaran 200.000 euros.

Pel que fa projecte Pride 2020, al qual es dotaran 100.00 euros, es fonamentarà el posicionament de Barcelona entre les principals destinacions turístiques LGTBI, i també com a compromís en la visibilització de la lluita pels drets del col·lectiu.