La situació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat “és preocupant”. Així de contundent s’ha mostrat el consultor i analista de la indústria de l’aviació Miquel Ros en una conferència del Col·legi d’Economistes de Catalunya que s’ha fet aquest dilluns. Segons Ros, la pandèmia del coronavirus deixa una situació delicada a la infraestructura i dibuixa un futur incert. La raó és que algunes companyies aèries podrien optar per suprimir rutes i concentrar-les a les ciutats principals de cada país. Miquel Ros afirma que les aerolínies podrien veure Barcelona com “un mercat secundari” que podria quedar “una mica al marge”.

La manca de creuers castiga l’aeroport

També té afectació directa en l’aeroport del Prat la reducció del nombre de creueristes que arribaran els mesos vinents a la ciutat. En molts casos, els turistes arriben a Barcelona amb avió i, posteriorment, s’embarquen en un creuer. Per tant, la manca d’aquest turisme rebaixaria també el trànsit aeri. I tot plegat en un context en què fa pocs dies que els responsables de la infraestructura han anunciat que l’inici de l’ampliació de l’aeroport es podria ajornar més enllà del 2022.

També les agències de viatges han apuntat darrerament que la ciutat serà una de les destinacions més castigades amb una rebaixa d’entre el 60 i el 70 % de la facturació per la falta de turistes. I en els últims dies l’aeroport ha registrat molt poca activitat, fins a nou vegades inferior a la d’ara fa un any.