tunel glòries

Arriba l’obertura del túnel de les Glòries de Barcelona. A partir del 6 de novembre, una de les infraestructures més esperades per millorar la mobilitat en aquesta zona d’entrada i sortida de la ciutat començarà a funcionar. L’obertura del túnel de les Glòries arriba després de sis anys i mig d’obres (amb dues interrupcions). Aquestes són les sis claus que has de saber si ets conductor habitual d’aquesta zona per passar-hi a partir d’aquest dissabte:

1. Si entres al túnel de les Glòries no en podràs sortir fins al final

El recorregut del túnel va del carrer de Padilla a la rambla del Poblenou

El túnel de les Glòries està format per dos tubs independents de 957 metres de llargada, un per cada sentit, que soterra la Gran Via des del carrer de Padilla fins a la rambla del Poblenou.

Per on es pot entrar i per on no?

Si vens amb el cotxe per la Gran Via en direcció sortida de la ciutat, entraràs directament al túnel de les Glòries a la confluència amb el carrer de Padilla. També podran entrar-hi els vehicles que s’incorporin a la Gran Via procedents dels carrers de Lepant o Padilla. En canvi, et serà impossible accedir al túnel de les Glòries si vens pels carrers de Los Castillejos, Badajoz o Llacuna.

Sense sortides intermèdies

Els vehicles que hi entrin no en podran sortir fins al final i, quan hi arribin, podran escollir entre continuar per la C-31 (cap a les rondes i el Maresme) o bé agafar el lateral de la Gran Via, que va elevat a partir del carrer de Bilbao.

2. Dos carrils per sentit i un per al transport públic

En cada sentit hi ha dos carrils per al transport privat i un per al transport públic, un fet inusual fins ara als túnels de Barcelona. Però, quins vehicles poden circular pel túnel de Glòries?

Cotxes i motos, per l’interior

Els cotxes i les motos que vulguin creuar la plaça de les Glòries per agafar la C-31, per exemple, hauran d’anar sempre pel túnel. Si circulen pel lateral de la Gran Via només els permetrà arribar fins al carrer de Los Castillejos, perquè, un cop allà, se’ls obligarà a girar a la dreta.

Bicicletes, per l’exterior

Els ciclistes no podran circular per l’interior del túnel. Juntament amb els autobusos, les bicicletes seran els únics vehicles autoritzats per desplaçar-se per la superfície de la plaça, com fins ara.

Autobusos, per dins o per fora

Per tant, els autobusos  són els únics vehicles que podran circular tant per l’interior del túnel com per la superfície de la plaça de les Glòries.

3. Un radar de tram

El túnel tindrà un radar de tram per controlar la velocitat. Els senyals que s’hi han instal·lat indiquen que el control de la velocitat es farà en un tram d’1,2 quilòmetres, és a dir, en tot el recorregut subterrani.

De moment, però, encara no està instal·lat i, de fet, no entrarà en funcionament fins que s’obri al trànsit el túnel en sentit Llobregat.

Límit de 50 km/h

Just després dels cartells que indiquen que hi ha un radar de tram, un senyal de trànsit fixa en 50 km/h la velocitat en tot el recorregut.

radar tram túnel Glòries

4. Semàfors per entrar-hi i sortir-ne

El túnel tindrà semàfors a l’entrada i sortida per regular el trànsit. Hi haurà una excepció: la sortida en sentit Besòs.

Gran pòrtic amb senyals lluminosos

A l’entrada del túnel, un pòrtic de grans dimensions amb senyals lluminosos indicarà si els carrils estan oberts i a quina velocitat es recomana circular-hi. Fonts municipals expliquen que és una estructura necessària per normativa a totes les entrades de túnel de la ciutat. El de Glòries és el més gran, perquè inclou diversos indicadors en una sola estructura (panell informatiu, senyals de velocitat variable…).

pòrtic túnel Glòries

5. De moment, el túnel de les Glòries només servirà per sortir de Barcelona

De moment, però, els primers a circular-hi seran els cotxes i motos que surtin de Barcelona per la Gran Via, mentre que d’entrada a la ciutat es posarà en marxa a principis del 2022.

6. 35.000 vehicles de la Gran Via en superfície, sota terra

Els 35.000 vehicles que circulen ara per la Gran Via a Glòries en superfície es desviaran per la galeria subterrània i es posarà a prova la mobilitat a la zona.