Dos cartells a l’entrada no deixen cap ombra de dubte: el túnel de Glòries tindrà un radar de tram per controlar la velocitat. Els senyals que s’han instal·lat a la boca del túnel a la Gran Via amb el carrer de Padilla indiquen que el control de la velocitat es farà en un tram d’1,2 quilòmetres, és a dir, en tot el recorregut subterrani fins a la rambla del Poblenou. Just després dels cartells que indiquen que hi ha un radar de tram, un senyal de trànsit fixa en 50 km/h la velocitat.

Fonts municipals confirmen que hi haurà radar de tram però apunten que encara no està instal·lat. A més, no concreten quan es posarà en marxa. Sí que detallen que quan entri en funcionament aquest radar de tram s’anul·larà un altre de fix que ja hi ha a la Gran Via.

Quan es va aprovar el projecte dels acabats del túnel, el març del 2019, el consistori ja va anunciar que el túnel de Glòries estaria preparat per instal·lar-hi un radar de tram per garantir-hi la seguretat i reduir-hi la sinistralitat. Tot i això, va deixar en mans de la Direcció de Mobilitat de l’Ajuntament la decisió final de posar-lo en marxa. Els cartells a l’entrada esvaeixen els dubtes.

Sense data d’obertura, encara

Malgrat que aquests cartells són ben visibles, l’obertura del túnel al trànsit encara no té data. L’Ajuntament de Barcelona preveia posar-lo en funcionament en dues fases. En la primera, prevista per a finals de setembre, es volia obrir la circulació en sentit Besòs (de sortida de la ciutat), però falten dos dies per acabar el mes i encara no s’ha anunciat cap data. La segona fase d’obertura, per al trànsit d’entrada a la ciutat per la Gran Via, està prevista per a finals de novembre.

A l’entrada del túnel, els cartells del radar de tram comparteixen espai amb un pòrtic de grans dimensions amb senyals lluminosos que indiquen si els carrils estan oberts i a quina velocitat es recomana circular. Fonts municipals expliquen que és una estructura necessària per normativa a tota entrada de túnels de la ciutat. El de Glòries és el més gran perquè inclou diversos indicadors en una sola estructura (panell informatiu, senyals de velocitat variable…) El túnel tindrà tres carrils: dos per al trànsit privat i un per al transport públic (un fet inèdit fins ara).

Un pòrtic lluminós, necessari per normativa, dona accés a l’entrada del túnel a Gran Via amb el carrer de Padilla

El quart radar de tram a Barcelona

El túnel de Glòries tindrà el quart radar de tram a Barcelona. El primer es va instal·lar el 2015 a la ronda de Dalt i va començar a multar l’1 de febrer del 2016. La velocitat hi està limitada a 60 km/h i en els primers cinc anys de funcionament s’hi han reduït els accidents i han baixat un 74 % les infraccions per velocitat. El segon radar de tram està situat al túnel de la Rovira. i n’hi ha un altre també al túnel de Badal, tot i que aquests dos encara no multen. L’Ajuntament té previst encara un radar de tram més, a la ronda del Litoral entre la Barceloneta i Miramar.