El portaveu d’Elite Taxi, Tito Álvarez, alerta de la greu situació econòmica que pateixen els taxistes per la reducció de clients que ha comportat la crisi del coronavirus. Assegura que estan “desesperats” i avisa que, si no reben ajudes de les administracions, tornaran a mobilitzar-se. Les dues reclamacions principals són: ajudes econòmiques per fer front a la fi de la moratòria dels bancs per als pagaments de crèdits i la regulació, per llei, de la flota diària de taxis.

Des que va començar la pandèmia, les entitats bancàries van donar una moratòria de sis mesos als taxistes per pagar els préstecs que havien demanat per a la compra de vehicles o llicències. Ara, aquest mig any de gràcia ha acabat i els taxistes demanen al Govern espanyol algun tipus d’ajuda per poder tirar endavant. Álvarez assegura que, tot i que hi ha alguns ajuts que poden sol·licitar, les traves burocràtiques estan fent que la majoria de professionals no hi puguin accedir.

Reduir la flota de taxis per llei

L’altra gran reclamació dels taxistes és que es redueixi per llei la flota diària de vehicles que poden treballar. Asseguren que reduir el nombre de taxis al carrer és l’única manera de poder treballar i tenir ingressos. A l’agost, aquesta regulació la van acordar els mateixos taxistes i des del setembre es només una recomanació.

Segons Álvarez, perquè la mesura tingui força legal hi ha dues vies. La més ràpida és que el Procicat doni l’ordre a les administracions locals, per raons sanitàries, de limitar el nombre de vehicles que poden circular. El portaveu d’Elite Taxi assegura que ja ho han demanat a la Generalitat, però que el govern català no els ha donat cap resposta.

L’altra via, més lenta, és fer un canvi de regulació des de l’Institut Metropolità del Taxi, una solució que hauria de passar pel Ple Municipal i que, segons Álvarez, es podria allargar entre tres i cinc mesos.