El Mercat de la Boqueria ha inaugurat una nova aula gastronòmica, que s’ha batejat com Espai Boqueria. Es tracta d’una sala de divulgació adreçada, principalment, al veïnat i als restauradors de Barcelona i als paradistes del mercat. L’espai té parets de vidre, uns 50 metres quadrats i ha suposat una inversió de 256.983 euros. Vol ser un escenari per mostrar-hi novetats en l’àmbit de l’alimentació i la gastronomia i noves tendències.

L’aula, que gestiona l’Associació de Comerciants de la Boqueria, té capacitat per a 45 persones però, per ara i per raons de seguretat sanitària, les activitats que s’hi facin tindran un aforament de 12 persones. A banda de les mesures sanitàries habituals —rentat de mans, distància i ús de mascareta— a l’Espai Boqueria no es podrà fer tasts de productes. Els participants, però, podran endur-se els productes a casa.

L’Espai Boqueria s’ubica a l’antiga illa del peix i forma part del pla d’acció anomenat places dins la plaça, que pretén esponjar el Mercat de la Boqueria. Per fer-lo, ha calgut enderrocar 14 parades, la majoria de les quals havien tancat. Les que encara estaven obertes es van traslladar en un altre espai del mercat. La nova aula,  que va començar a construir-se al desembre del 2019s’hauria d’haver inaugurat a l’abril però l’estat d’alarma per la crisi sanitària de la covid-19 n’ha endarrerit els treballs.

180è aniversari del Mercat de la Boqueria

La inauguració de l’Espai Boqueria representa la represa de les activitats de celebració del 180è aniversari del mercat, que es van haver d’aturar amb la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia. La previsió és que des d’aquest divendres i fins al 30 de gener es facin diverses activitats organitzades en dos grans blocs. Per una banda, tallers de cuina amb diversos xefs convidats i, per l’altra, sessions de conversa amb experts i especialistes del sector.

Un dels mercats més castigats

La Boqueria, juntament amb Santa Caterina, és dels mercats que més ha patit la crisi del coronavirus i que després de l’aixecament de l’estat d’alarma encara no ha aconseguit recuperar els nivells de vendes previs a la crisi sanitària.