(ACN) El Festival Píndoles de teatre breu ha tancat aquest diumenge la sisena edició al Castell de Montjuïc. S’havia ajornat el mes de juny per la crisi del coronavirus i finalment s’ha pogut celebrar, amb aforament reduït i menys proximitat que de costum. El festival ha ocupat tres espais exteriors del recinte (pati d’armes, canó i pou), que han acollit una vintena d’espectacles de curta durada. Les entrades, que s’havien de reservar prèviament, feia dies que estaven exhaurides.

El darrer dia, Píndoles ha estrenat les obres ‘Verkami per un fill’ , ‘Big Bang’, ‘Passa la vida’, ‘I.A.I.A.’, ‘La llibreta de Paula’ i ‘Viva’, i els 600 assistents també han gaudit amb l’actuació final de Meritxell Neddermann. L’entrada enguany era gratuïta, gràcies a una aportació pública excepcional de l’Ajuntament de Barcelona. El Festival Píndoles s’ha hagut de celebrar amb aforaments reduïts de tan sols 100 persones per espectacle i en espais exteriors del Castell.

Un “repte” organitzatiu

La coorganitzadora del festival, Maria Soler, ha destacat com s’ha desenvolupat l’edició, que ha estat tot un “repte” organitzatiu després d’ajornar-la el mes de juny.  “Hem comprovat que es poden fer coses, de forma segura, i aquest espai ho fa molt fàcil. N’ha sortit una cosa diferent i estem orgulloses del resultat i de la rebuda”, resumeix.

El Festival Píndoles vol descobrir als espectadors una sèrie d’espectacles majoritàriament de nova creació, amb creadors i intèrprets joves i poc coneguts, que experimenten amb un format breu, poc habitual als escenaris.