El Sergi López i la Míriam Iscla són dos dels noms més reclamats de l’escena catalana. En el cas de la Míriam, de la teatral sobretot. Perquè, des que va cofundar les T de Teatre fa més de 20 anys fins ara, ens ha parlat d”Homes’ i de ‘Criatures’, ha portat ‘Barcelona’ a la Sala Gran del TNC i ens ha demostrat que, a dins seu, hi ha una ‘Dona no reeducable’. El Sergi, en canvi, de ben jove va començar a treballar en el cinema francès, i allà hi ha guanyat un César interpretant un amic anomenat ‘Harry’, abans de tornar a casa nostra i perdre’s en el laberint d’un faune o menjar-se a queixalades un bon ‘Pa negre’. Ara, després d’haver viscut un ‘Temps salvatge’ i una ‘vida lliure’ respectivament, el Sergi i la Míriam avaluen ‘El chico de la última fila‘.

‘El chico de la última fila’

Amb 25 adaptacions al teatre i una versió al cinema, dirigida per François Ozon amb el nom de ‘Dans la maison’ (2012), el text de Juan Mayorga és un dels clàssics immediats del teatre espanyol del segle XXI. Sergi López i Míriam Iscla interpreten el Germán i la Juana, una parella de mitjana edat avorrida i rutinària. Ella és galerista i ell professor de llengua i literatura en un institut. La seva calma s’acaba quan el Germán llegeix el text d’un dels seus alumnes en què comença a explicar intimitats sobre la família d’un company de classe. Impressionat amb el talent literari del jove, i interessat per la finestra voyeur que se li obre, comença a obsessionar-se per llegir més redaccions de les seves.

Treballar amb Andrés Lima

Amb una llarga carrera al teatre, la Míriam Iscla, i al cinema, el Sergi López, mai cap dels dos havia treballat amb Andrés Lima. L’experiència, segons comenten, ha sigut molt bona, acompanyats per un director que sap arriscar-se amb una posada en escena en què els dos plans de la història, el real i el del relat, es mesclen en un de sol, només separat ocasionalment per una cortina. Fins al 3 de març es podrà veure a la Sala Beckett, i més val que correu, que les entrades volen. Tothom vol veure-ho, ja sigui des de la primera o des de l’última filera.