Puja a l’escenari del Teatre Apolo ‘Viva Broadway’, una producció madrilenya que repassa la història del musical a partir de números de títols com ‘Cabaret’, ‘El fantasma de l’òpera’ o ‘Grease’. Una mestra de cerimònies, Miss Lawrence (inspirada en la primera dona que va protagonitzar, cap a finals del segle XIX, un musical, ‘El lladre negre’) fa de fil conductor de la successió de fragments de musicals, amb breus introduccions que recorden els diversos moments històrics. La interpreta Marcela Paoli, una de les veus solistes amb Beatriz Villar i Rafa Martí. La cronologia d’aquest viatge pel gènere no és la de les dates d’estrena dels musicals, sinó la de l’època d’ambientació de cada musical. ‘Cabaret’, per exemple, es va estrenar el 1966, però està ambientat en els anys 30 del segle passat.

Els números de ‘Viva Broadway’

El “somni” de Miss Lawrence fa avançar el temps, des del ‘Màgic d’Oz’ de principis del segle XX fins als nostres dies. Hi ha picades d’ull a musicals com ‘Cabaret’, ‘Chicago’, ‘Evita’, ‘Chorus line’ o ‘El fantasma de l’òpera’, per citar-ne només alguns. Als tres solistes els acompanya un cos de ball integrat per set intèrprets. Força xocants són les aparicions d’un acròbata quan al cos de ball li toca fer canvi de vestuari. També hi sobra l’escena inicial, amb el teló encara baixat, en la qual es fa una innecessària al·lusió a Shakespeare com a autor avorrit (‘Odio Shakespeare’ és el títol de l’escena). Un espectacle d’entreteniment que no acontentarà el públic de musicals més exigent. La companyia, que estarà a l’Apolo entre el 30 de gener i el 10 de febrer, ha preparat també una versió per a públic familiar que fa funcions els dissabtes i diumenges.