Un pati d'escola

(ACN) El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha afirmat que “no serà possible obrir tots els centres escolars el mateix dia i de la mateixa manera”. En declaracions a la Cadena SER, Bargalló ha apuntat que “s’hauria de poder tornar a les aules abans de Sant Joan” però que qui ho ha de decidir són les autoritats sanitàries. En tot cas, ha dit que “sembla evident” que el desconfinament “pot dependre de territoris” i que si s’han de mantenir les distàncies socials “és més fàcil de fer en un centre d’FP, que té molts tallers, que en una llar d’infants”. “Quan això passi s’haurà de veure cas per cas”, ha manifestat.

D’altra banda, ha concretat que han comptabilitzat 55.000 famílies amb problemes de connectivitat o dispositius per seguir l’educació a distància, i ha assegurat que treballen per poder-los enviar 23.000 paquets de dades.

USTEC-STES: “cal no omplir de feines als alumnes”

Des del sindicat d’ensenyament USTEC-STES coincideixen amb el conseller Bargalló que seria ideal poder acabar el curs a l’aula, tot i que ho veuen poc probable. Sobre la tercera avaluació que comença després de la setmana santa, el portaveu d’USTEC-STES, Ramón Font, és partidari de no obsessionar-se amb impartir nou contingut. “Aquí fem 2.000 hores lectives més que a Finlàndia. Hauríem de mantenir la calma. Pensem que ara allò important és la salut, també la salut mental i, per tant, no inflar els alumnes de feines deteriorant la convivència dels domicilis confinats”.

Font creu que la xifra de famílies amb problemes de connectivitat que ha facilitat Bargalló es queda molt curta. Segons el sindicat un 20% de l’alumnat no té ordinadors, és a dir, més de 300.000 alumnes; i un 10 % no té connectivitat, uns 180.000. Des d’USTEC-STES creuen que també s’han de tenir en compte els mitjans materials de les famílies i l’entorn de treball dels alumnes. “L’espai escolar iguala a tothom. Ara això s’ha trencat i les desigualtats es fan més paleses”, explica.