La comunitat educativa intenta mantenir les classes, tot i que de manera telemàtica per la crisi del coronavirus. Els infants segueixen fent els deures que els mestres els envien per videoconferència. Un sistema que ha posat en relleu una problemàtica que des de moltes escoles asseguren que viuen durant tot el curs.

Molts nens no poden seguir el ritme lectiu des de casa per manca de recursos. En alguns casos, no disposen d’ordinador o dispositiu mòbil. En d’altres, no tenen una connexió a internet adient. També tenen mancances de material bàsic com llapis, llibretes o papers suficients. Aquest fet s’accentua en escoles de barris com el Raval, on els més petits no disposen de l’espai necessari per poder treballar i moltes vegades els pares no els  han pogut comprar tots els llibres que necessitaven.

Des de l’Escola Rubén Darío, del barri del Raval, un dels centres de màxima complexitat educativa, destaquen la importància de solucionar aquesta bretxa tecnològica i de recursos durant tot l’any i no només el temps que duri el confinament. Asseguren que les dificultats són moltes i que afecten moltes famílies habitualment. Per això, des de l’escola han engegat un projecte anomenat Projecte Darío, que consisteix en un web on han penjat material i propostes acadèmiques digitals i no digitals. A més a més, fan un seguiment telefònic de les famílies més vulnerables.

Algunes entitats col·laboren amb les escoles per minimitzar els efectes durant el confinament

Les entitats estan col·laborant amb els centres educatius i les famílies per minimitzar els efectes d’aquestes desigualtats durant el confinament. Des de Tot Raval, per exemple, ofereixen una sèrie de recursos als centres per fer possible un estiu educatiu que pugui compensar d’alguna manera part del que s’hagi perdut durant aquestes setmanes de confinament. En algunes escoles, només un 30 % de les famílies disposa de connexió a internet.