Cartell Barcelona té molt poder

Només un dia després que l’Ajuntament fes públic el vídeo ‘Ella té molt poder’, amb què vol homenatjar els barcelonins pel seu esforç durant la crisi del coronavirus, els grups de l’oposició ja han expressat -molts d’ells a les xarxes socials- el desacord amb l’elevada despesa que, asseguren, està fent l’alcaldessa en publicitat i comunicació durant l’emergència sanitària. La polèmica es produeix tres setmanes després que l’Ajuntament cancel·lés el concert als balcons per l’allau de crítiques rebudes pel seu cost: 500.000 euros.

La crisi sanitària permet a l’Ajuntament aprovar contractes mitjançant decrets d’alcaldia. Es tracta de les adjudicacions d’emergència fetes durant la pandèmia. Precisament, el regidor d’ERC, Jordi Coronas, critica en un tuit que una d’aquestes adjudicacions, en concret una, de 17.000 euros, es va fer -segons assegura- a qui dies després s’ha convertit en el nou assessor de l’alcaldessa, que també va treballar per Manuela Carmena a l’Ajuntament de Madrid.

En el mateix sentit, s’ha posicionat el regidor del PP, Josep Bou, que ha criticat, a més, en una publicació a Twitter, que el “75 % de la despesa extraordinària de l’Ajuntament” durant la crisi del coronavirus hagi estat en publicitat. Des del grup de Ciutadans, Luz Guilarte, també ha publicat a les xarxes un tuit crític amb Colau, en què es fa ressò de la contractació del nou assessor de l’alcaldessa.

JxC, per la seva banda, ha reclamat a Colau conèixer “els criteris per a la contractació i posterior fitxatge de l’exdirector creatiu de l’alcaldessa Carmena” així com també, “la justificació i els detalls de nou contractes tramitats per l’emergència per la covid-19 que superen els tres milions d’euros i que estan a associats a publicitat i comunicació “, segons han fet públic en un comunicat. El regidor de la formació, Jordi Martí, també ha volgut mostrar la seva opinió a Twitter.

L’Ajuntament defensa el fitxatge de Nacho Padilla

Fonts municipals han explicat a betevé que al març, coincidint amb l’inici de la crisi sanitària, es va encarregar a Nacho Padilla, que havia estat director creatiu de l’Ajuntament de Madrid amb l’alcaldessa Manuela Carmena, el disseny i la coordinació de la campanya ‘Barcelona des de casa’. La intenció era aportar “una visió global” de la comunicació institucional.

Padilla va idear també la campanya de Sant Jordi que, per l’emergència sanitària, va quedar aturada. Tota aquesta feina es va remunerar a principis de maig per valor de 17.000 euros. Un cop feta aquesta tasca, des del consistori es va valorar l’opció de contractar Nacho Padilla com a càrrec eventual. Les mateixes fonts, però, han assenyalat que Padilla no és l’autor del cartell ‘Barcelona té molt poder’ sinó l’agència Koln.