(ACN) Les seccions sindicals d’UGT FICA Nissan han denunciat una estratègia dels membres de l’aliança, a la qual pertany amb Mitsubishi i Renault, de voler fer desaparèixer la marca nipona d’Europa. La plantilla fa vint dies seguits que estan de vaga indefinida a Catalunya per demanar un pla de futur per a la fàbrica de la Zona Franca. La companyia nipona va anunciar fa 10 dies que tancarà la planta de Barcelona per la caiguda de vendes per la pandèmia del coronavirus.

En un comunicat, UGT critica la “guerra silenciosa” que mantenen les marques pel control de l’aliança davant els plans de futur que ha d’anunciar aquest dijous i assegura que les plantes “semblen ser mers peons que un pot sacrificar en un moment determinat per aconseguir un major botí”.

UGT adverteix que no es pot trencar l’equilibri a favor d’un dels membres de l’aliança, en al·lusió a Renault, ja que assegura que “està sent pressionat” pel Govern francès, de qui depèn accionarialment perquè “reubiqui o nacionalitzi les produccions de la marca si vol ajudes de l’Estat”. Segons els treballadors, si aquesta estratègia tirés endavant, deixaria “poques possibilitats de supervivència” a la planta de Nissan de la Zona Franca.

En un comunicat, el sindicat denuncia que “aquest dúmping social no pot ser acceptat dins de la Unió Europa, si volem construir una veritable UE forta, estable i solidària”. Pels treballadors, aquesta pràctica només portaria a un “canibalisme empresarial entre centres de treball de diferents països europeus, enfrontant els interessos dels treballadors d’un país davant d’altres”.

Tancar la planta de Zona Franca seria més car que mantenir-la

UGT també assegura en el comunicat que tancar la planta de Nissan de Zona Franca i deixar els seus treballadors al carrer suposarà un “cost major” per a la marca, no només econòmic sinó també “d’imatge, de responsabilitat corporativa i de compromís cap als seus treballadors i els seus clients”. En canvi, asseguren que mantenir la producció operativa en el “centre estratègic” de Barcelona requeriria unes “inversions mínimes perquè recuperi la seva màxima capacitat competitiva”.

Segons el sindicat, “es tracta d’una planta competitiva, productiva i flexible que ha demostrat adequar-se a situacions diverses quan les circumstàncies ho han fet necessari”. També assenyalen que el complex de la Zona Franca “ha estat capaç de fabricar qualsevol tipus de vehicle malgrat les nombroses traves imposades per la direcció de l’aliança per debilitar Nissan a Europa i concretament als centres d’Espanya”.