La crisi del coronavirus ha fet augmentar les gestions en línia amb les administracions. En el cas de l’Ajuntament, el percentatge d’ús de la via telemàtica ha augmentat més d’un 10% en l’últim any i ara un 50 % dels tràmits ja es fan per internet. La resta es fan en un 25 % per telèfon i un 25 % presencialment.

L’objectiu del govern municipal és fer augmentar el percentatge de la via telemàtica. Per això, ampliarà l’oferta de gestions en línia per arribar a les prop de 300, la meitat dels tràmits totals disponibles, a finals d’aquest any. De moment, des que va començar la pandèmia s’han creat 25 tràmits i d’han adaptat més de 100 gestions en línia per fer-les més senzilles.

També s’ha activat l’aplicació per a mòbils Barcelona a la Butxaca, on es facilita l’accés als tràmits més sol·licitats com certificats, altes del padró o pagaments de tributs.

Entre els tràmits en línia més sol·licitats en els últims mesos hi ha les autoritzacions excepcionals de terrasses, subvencions per a autònoms i tràmits del padró municipal.